Китай замрази партньорството между Alibaba Group Holding и Disney, което има за цел да заведе прочутите герои на филмовото студио до екраните в азиатската страна. Това се случва в момент, в който китайските регулатори затягат контрола върху онлайн съдържанието, пише Wall Street Journal.
Alibaba Group Holding заяви, че DisneyLife, услуга, предоставяща онлайн съдържание, която използва съгласно дългогодишно лицензионно споразумение с Walt Disney Co., е свалена за обновяване и в тази връзка връща пари на потребителите. Говорителят на Disney отказва да коментира въпроса, насочвайки към позицията на Alibaba.
Услугата на Alibaba, която е част от стратегията на американския гигант да начертае дигиталното бъдеще, е спряна по искане на китайските регулатори, твърдят двама източници, запознати с въпроса.
Този месец регулаторите спряха и услугите на Apple за предоставяне на онлайн книги и сериали в страната по искане на властите, посочват източници, пожелали анонимност. Apple заяви, че има за цел да пусне отново услугите си възможно най-скоро.
Disney и Alibaba обявиха съвместния си проект през декември, стартирайки с продажбите на устройство за свързване с формата на Мики Маус в рамките на онлайн платформата за пазаруване на Alibaba - Tmall. Устройството, което струва 799 юана (123 долара), свързва потребителите със съдържанието на Disney, включващо филми, анимационни сериали и игри. За целта е нужна интернет връзка.
Потребител на услугата, пожелал анонимност, твърди, че е бил информиран от екипа на Tmall в началото на март, че услугата ще бъде спряна за “неопределен период от време”. Той твърди, че е получил обратно парите за устройството си, които включват и годишната такса за абонамент.
Apple и Disney, чието партньорство е разглеждано като успех за САЩ в Китай, се радват на огромна популярност във втората по големина икономика в света. Производителят на електроника запази силния си растеж в Китай през последните две седмици, а компанията за развлечения инвестира 5,5 млрд. долара в изграждането на развлекателен парк в Шанхай, който ще отвори врати през юни.
Disney стартира услугата си за предоставяне на съдържание в Китай почти по същото време, когато я пусна и във Великобритания под същото име. И двете позволяват на Disney да тества директните предложения към потребителите, свързани с нейното съдържание в интернет, без да се налага да ползва посредници, като кабелни компании например.