fallback

Продажбите на Coca-Cola отчитат спад за четвърто поредно тримесечие

По-слабото търсене на газирани напитки и поскъпването на долара са основни причини за слабите резултати

15:44 | 20.04.16 г. 9

Продажбите на Coca-Cola отчитат спад за четвърто поредно тримесечие, след като търсенето на газираните ѝ напитки в Европа намалява, а силният долар понижава стойността на продажбите на пазари извън САЩ, включително Латинска Америка, съобщава Ройтерс.

Акциите на производителя на газираните напитки Sprite и Fanta поевтиняха с около 1% до 46 долара за брой по време на търговията преди отварянето на пазара в сряда.

Coca-Cola и конкурентът ѝ PepsiCo понасят удари, тъй като потребителите все повече мислят за здравето си и намаляват консумацията на газирани напитки, сменяйки ги с чайове, плодове сокове и шейкове.

Ръстът на долара също засяга компаниите, които имат значително присъствие на пазарите извън САЩ, включително Китай, Европа и Бразилия.

Средната стойност на долара се повиши с 2,6% през първото тримесечие спрямо миналата година. Щатската валута поскъпна с 18% през първите три месеца на 2015 г.

Продажбите на Coca-Cola в Европа са спаднали с 1% до 1,20 млрд. долара през тримесечието, приключило на 1 април, което се равнява на почти 12% от общите приходи.

Нетната печалба, която компанията предвижда да разпредели към акционерите, е спаднала с 4,5% до 1,48 млрд. долара, или 34 цента на акция.

Без единичните ефекти Coca-Cola отчита печалба от 45 цента на акция, което е малко над средната оценка на анализатори, анкетирани от Thomson Reuters, за 44 цента.

Нетните оперативни приходи са се понижили с 4% до 10,28 млрд. долара.

Без да се включва влиянието на придобиванията, продажбите и валутните движения приходите обаче отчитат ръст от 2%.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 07:41 | 09.09.22 г.
fallback