Износителите на вино се радват на нарастването на консумацията на алкохолната напитка в Китай през 2015 г. след двугодишен спад, след като увеличаващият се интерес към червените вина помогна за увеличаването на световната търговия с тази напитка, предава Ройтерс, позовавайки се на данни на Международната организация на лозата и виното (OIV).
Вносът на вино в Китай е скочил с 44% до 5,5 млн. хектолитра, докато общото потребление в страната е нараснало с 3% до близо 16 млн. хектолитра.
"Вътрешното търсене в Китай има най-голям принос от гледна точка на обема за растежа на търговията през 2015 г.“, сочи доклад на OIV.
Спадът на консумацията през 2013 и 2014 г. се дължи на антикорупционните мерки на правителството срещу пищните подаръци.
Миналогодишният растеж е доказателство за нарастването на популярността на червеното вино сред средната класа в Китай, което тя смята за символ на статус и като напитка, която има здравословни ползи, посочва генералният директор на OIV Жан Мари Оран по време на пресконференция в Париж.
Възстановяването на търсенето в Китай, петата страна в света по потребление на вино, подпомогна глобалната търговия с ръст в обемите от близо 2% до 104,3 млн. хектолитра и с 10,6% в стойността до 28,3 млрд. евро (32 млрд. долара), твърди OIV.
Насочването към виното в Китай е довело и до бързо разширяване на площите с лозя. Миналата година страната засили позициите си и стана втора в света по площи, на които се отглеждат лози, след Испания.
Франция запазва позицията си на топ износител на вино от гледна точка на стойността. Страната има 29% пазарен дял според OIV. Френските фирми се радваха на рекорден износ на вина през февруари и на алкохолни напитки през 2015 г.