fallback

AB InBev договори продажбата на Peroni и Grolsch за 2,55 млрд. евро

Европейските бирени брандове преминават в ръцете на най-голямата японска пивоварна компания Asahi Group Holdings

10:12 | 19.04.16 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Най-голямата пивоварна компания в света Anheuser-Busch InBev NV прие офертата на японската пивоварна компания Asahi Group Holdings Ltd. за закупуване на бирените ѝ брандове Peroni и Grolsch за 2,55 млрд. евро, пише Bloomberg.

Сделката елиминира още едно препятствие пред AB InBev в опитите си да получи одобрението на регулаторните органи за покупката на SABMiller Plc.

Сделката с Asahi е сред условията трансакцията със SABMiller да продължи, гласи становище на AB InBev.

Още на 10 февруари двете компании съобщиха за отправеното от Asahi предложение. Чрез сделката японската компания се опитва да компенсира слабия си растеж у дома.

Asahi е най-голямата пивоварна компания в Япония с пазарен дял от 38%, но производителят се стреми към растеж извън страната, тъй като намаляващото население и засилващата се популярност на виното в Япония натежават върху продажбите на бира през последните две десетилетия.

Сред другите компании, които по-рано отправиха оферти за бирите Peroni и Grolsch, бяха американската компания за дялово инвестиране KKR & Co, Fraser and Neave, която е част от Thai Beverage, и европейските компании PAI Partners и EQT Corp. 

AB InBev вече договори продажбата на мажоритарния дял на SABMiller в американското дружество MillerCoors на базирания в Денвър партньор в дружеството Molson Coors за сумата от 12 млрд. долара.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 07:23 | 12.09.22 г.
fallback