След признанието си за взимане на допинг руската тенис звезда Мария Шарапова може да загуби и доста пари.
Американският производител на спортни стоки Nike замрази своя спонсорски договор за милиони долари с 28-годишната рускиня още в понеделник вечер, предава Ройтерс.
„Ние сме тъжни и разстроени от новините“, заяви говорителят на Nike Ке Хуан Уилкинс. „Затова решихме да замразим договора с Мария, докато тече разследването“.
Според Business Insider договорът за спонсорство на Шарапова с Nike е бил за поне 12,5 милиона долара на година. По данни на Bloomberg подписаният през 2010 г. договор е на стойност 70 млн. долара за осем години.
Американската компания работи и с още няколко известни активни играчи, сред които Рафаел Надал, Хуан Мартин Дел Потро, Роджър Федерер и Анди Мъри.
Но производителят на спортни стоки не е единствената компания, която се дистанцира от рускинята.
Швейцарската компания за луксозни часовници TAG Heuer реши да не продължи спонсорския си договор със Шарапова, предава ТАСС.
„Крайният срок на контракта с Мария Шарапова бе 31 декември 2015 г. Ние водехме преговори за продължаване на нашето сътрудничество. Но с оглед на сложната ситуация компанията реши да преустанови преговорите и да не продължава договора с руската тенесистка", съобщи директорът по международните отношения на компанията Марин Лемон-Бренан.
Германският производител на луксозни автомобили Porsche също поема по подобен път. „Разстроени сме от новините, които обяви Мария Шарапова. Не можем да анализираме ситуацията преди обявяването на подробностите. Във връзка с това решихме да отложим планираните мероприятия", съобщава компанията.
По-рано в понеделник на извънредна пресконференция тенесистката обяви, че не е преминала допинг тест на Откритото първенство по тенис на Австралия (Australian Open). Тя е била уведомена от Международната тенис федерация (ITF), че има положителни проби за мелдоний, който бил прибавен към списъка на забранените субстанции и методи на Световната антидопингова агенция в началото на 2016 г. Шарапова заяви, че е приемала лекарството легално в продължение на цели десет години.
Сред останалите спонсори на Шарапова са козметичният бранд Avon, производителят на тенис ракети Head и компанията за бутилирана вода Evian. Счита се, че в кариерата си досега само от спортните си достижения рускинята е спечелила 37 млн. долара, което ѝ отрежда второто място по този показател след Серена Уилямс, която си е докарала 75 млн. долара. Но пък Шарапова е спечелила много повече пари от американката от печеливши рекламни договори.
Според Forbes руската тенисистка продължава да бъде най-скъпоплатената спортистка в света, като е на върха в продължение на цели 11 години.