Германският пазар на музика е отчел през миналата година по-силен ръст от очакваното преди всичко заради нови интернет предложения, предава DPA.
Ръстът на приходите в бранша възлиза на 4,6% до 1,55 млрд. евро, съобщава браншовата организация „Музикална индустрия“.
При първоначалните изчисления през януари се очакваше ръст от по-скромните 3,9 на сто. При това бизнесът със стрийминг услуги, като Spotify или Deezer, се увеличава повече от двойно – със 106 на сто. Той прави 14,4% от всички приходи.
Продажбата на компактдискове въпреки спада в приходите от 4,2% продължава да е основна част от бизнеса. Нейният дял от общите приходи е възлизал през 2015 г. на 60,8%, но продажбите спадат. Свалянията на музика от мрежата се грижат за 15,6% от общите приходи.
Така в Германия през миналата година за първи път от 2009 г. насам приходите минават границата от 1,5 млрд. евро. Към края на века и началото на новия обаче приходите бяха с 1 млрд. евро по-високи, припомня агенцията.