fallback

3% ръст на китайския БВП е достатъчен за Lego

Компанията твърди, че опасенията за икономиката на Китай не влияят на нейните амбиции за растеж в Азия

11:18 | 02.03.16 г. 6

Най-печелившата компания за играчки в света Lego твърди, че нейните амбиции за растеж в Азия ще останат непокътнати, дори и китайската икономика да расте с наполовина на сегашния си темп, пише Bloomberg.

Главният изпълнителен директор на Lego Йорген Виг Кнудсторп вижда ползи от насочването на Китай към икономика, базирана на потреблението, със силна средна класа.

„Дори при 3-4% ръст в Китай, ще има много възможности за растеж за нас там, особено след като икономиката се насочва от такава, движена от индустрията, към такава, задвижвана от разходите на частния сектор“, коментира Кнудсторп пред Bloomberg.

Във вторник Lego отчете рекордни продажби и печалба за 2015 г. Приходите на компанията в Китай са скочили с 40 на сто през периода.

„Гледайки 10 години напред, ние виждаме голям потенциал“ в Китай, коментира главният изпълнителен директор. „В момента присъстваме в най-развитите части на Китай, големите градове, където икономиката до известна степен прилича на тази на Дания. Очакваме да разширим бизнеса си извън тези области и да навлезем по-дълбоко в Китай“.

Новите икономически данни от Китай, прекалено големият брой празни заводи и твърде високата продукция спрямо търсенето увеличават притесненията за втората най-голяма икономика в света. Късно в понеделник Китайската централна банка обяви, че увеличава усилията си за смекчаване на търсенето на фона на резкия спад на цените на акциите и отслабването на валутата. Освен това понижи минималните изисквани резерви на банките, за да може повече пари да остават за предоставяне на кредити.

"Не виждаме никакъв ефект от широко обсъжданото забавяне на световната икономика“, коментира Кнудсторп.

Lego почти е удвоила своите глобални приходи и нетната си печалба през последните четири години. През ноември 2015 г. компанията започна да произвежда играчки в първата си китайска фабрика.

"По-рано сме виждали силна връзка между представянето на Lego и глобалния темп на растеж. Но през последните 5 до 10 години има съвсем малка корелация между двете“, посочва още изпълнителния директор.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 21:00 | 13.09.22 г.
fallback