Бутилките на американския производител на безалкохолни напитки Coca-Cola не са достатъчно характерни, за да бъдат официално регистрирана търговска марка, постанови днес съдът на ЕС, цитиран от DPA.
По този начин съдебната институция отхвърли жалба на американската компания срещу европейската служба, отговаряща за търговските марки.
Още през 2011 г. Coca-Cola подаде молба дизайнът на пластмасовите, стъклените и металните ѝ бутилки да бъде регистриран като търговска марка в ЕС, посочвайки, че въпросната форма е „естествена еволюция" на популярната бутилка, с която е известна напитката.
Според европейската Служба за хармонизиране на вътрешния пазар (OHIM) формата на бутилката е лишена от каквато и да е характерна черта, която да оправдава регистрирането ѝ като търговска марка.
Днес Oбщият съд на ЕС подкрепи решението на службата, заявявайки, че бутилката не притежава характеристики, които да я отличават от останалите бутилки на пазара.
Междувременно в друго постановление днес Съдът на Европейския съюз подкрепи жалбата на германския производител на спортни стоки Adidas срещу белгийска компания за опит да регистрира лого за произвежданите от нея обувки, подобно на трите ленти на германския производител на спортни стоки.
В случая белгийската компания за обувки Shoe Branding Europe бе поискала през 2009 г. регистриране на търговска марка за логото ѝ с две ленти. Германският производител се противопостави, изтъквайки, че дизайнът прекалено много наподобява на неговите три ленти. Този аргумент бе отхвърлен от OHIM. Общият съд на ЕС обаче постанови в полза на жалбата на Adidas.
Европейският съд трябва да предоставя своята преценка всеки път по решения, взимани от европейската служба, отговаряща за търговските марки - Службата за хармонизиране на вътрешния пазар (OHIM). Неговите решения могат да бъдат обжалвани пред Съда на ЕС, който е най-висшата европейска съдебна инстанция.