Японската пивоварна компания Asahi съобщи в сряда, че е отправила оферта за закупуването на брандовете Peroni и Grolsch на SABMiller за сумата от 2,55 млрд. евро. Със сделката японската компания се опитва да компенсира слабия си растеж у дома, коментира Ройтерс.
Продавачът Anheuser-Busch InBev цели да си осигури антитръстово одобрение за придобиването за над 100 млрд. долара на SABMiller, договорено миналата година.
Asahi е най-голямата пивоварна компания в Япония с пазарен дял от 38%, но производителят се стреми към растеж извън страната, тъй като намаляващото население и засилващата се популярност на виното в Япония натежават върху продажбите на бира през последните две десетилетия.
„Чрез това предложено придобиване Asahi цели да разшири платформата си за растеж в Европа и да стане глобален играч с отличителна позиция“, казва Asahi в свое изявление.
Офертата се състои от парични средства и покриване на дългове, които ще се изплатят след одобрение на сделката между AB Inbev и SABMiller от Европейската комисия, която действа като антитръстов орган на 28-членния Европейски съюз.
Asahi и AB InBev заявиха, че започват процеси за обмяна на информация за служителите и консултации. AB InBev е договорила период на изключителни права с Asahi по време на този период.
Сред другите компании, които по-рано отправиха оферти за бирите Peroni и Grolsch, бяха американската компания за дялово инвестиране KKR & Co, Fraser and Neave, която е част от Thai Beverage, и европейските компании PAI Partners и EQT Corp.
AB InBev вече договори продажбата на мажоритарния дял на SABMiller в американското дружество MillerCoors на базирания в Денвър партньор в дружеството Molson Coors за сумата от 12 млрд. долара.