fallback

"Завръщането" оглави боксофиса в Северна Америка

Лошото време стана причина хората да не посещават толкова кината, което сви приходите с 27% спрямо миналата година

10:47 | 25.01.16 г.

Номинираната за „Оскар“ драма „Завръщането“, в която участва Леонардо Ди Каприо, се изкачи до върха на боксофиса в Северна Америка в рамките на своя пети уикенд по кината, пише Bloomberg.

Той постигна това въпреки появата на няколко нови заглавия в уикенда, в който снежните бури по Източното крайбрежие държаха хората далеч от киносалоните.

Филмът на 20th Century Fox, който спечели редица номинации, включително за най-добър актьор и най-добър филм, събра 16 млн. долара от кината в САЩ и Канада, посочва Rentrak. “Ох, на дядо!“, „Момчето“ и „Петата вълна: Ответен удар“ се класираха на четвърто, пето и шесто място съответно.

Въпреки че се изкачи до първото място, „Завръщането“ не се възползва максимално от силата на номинациите за „Оскар“, на които е лидер тази година. Това е особено полезно за не толкова комерсиалните филми, които по принцип по-трудно привличат зрителите. Въпреки че е създаден с бюджет от 135 млн. долара, филмът се представя далеч под това, което обикновено виждаме от холивудските блокбъстъри. Лентата събра 160,5 млн. долара от продажбата на билети по цял свят до 20 януари. BoxOffice.com прогнозираше 20,5 млн. долара приходи за този уикенд.

"Това беше фантастичен уикенд за „Завръщането“, коментира Пол Дергарабедиан, старши медиен анализатор на Rentrak. По думите му изкачването до първото място показва „силата на звезда, която има Леонардо Ди Каприо, както и инерцията, набрана от сезона на наградите“.

Ефектът на бурята

Приходите от продажби на билети за 10-те топ филма този уикенд спаднаха с 27% до 99,3 млн. долара спрямо година по-рано, посочва Rentrak.

Снежната буря доведе до поне 10% спад в приходите през уикенда, посочва Дергарабедиан. По думите му през следващия уикенд всичко ще си дойде на мястото.

Трилърът „Момчето“, който е един от дебютиралите този уикенд, генерира 11,3 млн. долара приходи, пропускайки прогнозата на BoxOffice.com за 11,8 млн. долара.

"Ох, на дядо!“, в който участва Робърт Де Ниро, събра 11,5 млн. долара този уикенд според Rentrak. Сумата се оказа по-висока от прогнозираните от BoxOffice.com 10,8 млн. долара. Като цяло филмът, който е продуциран и разпространяван от Lions Gate Entertainment, беше остро нападнат от критиците, като получи само 6% позитивни отзиви в сайта Rottentomatoes.com.

"Петата вълна“ на Sony, третият дебют този уикенд, събра 10,7 млн. долара, оправдавайки очакванията.

"Ченге за един ден: Мисия Маями“ на Universal Pictures се оказа сред завръщащите се в списъка филми. Комедията се класира на трето място с 13 млн. долара продажби на билети.

"Междузвездни войни: Силата се пробужда“ запази второто си място със своите 14,3 млн. долара. Той не успя да изпълни очакванията за 16 млн. долара приходи от този уикенд. 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 12:34 | 12.09.22 г.
fallback