Карлсберг България няма да има директно участие в мащабната дългосрочна програма за намаляване на разходите на компанията майка Carlsberg, която включва и 4-процентно намаляване на персонала в световен мащаб. Плановете за съкращения станаха известни при обявяването на резултатите на компанията за третото тримесечие на 2015 г.
„Карлсберг България не планира освобождаване на персонал през 2016 г. и ще продължи да инвестира в развитието на своите близо 500 служители и повишаването на тяхната квалификация“, поясниха от компанията в отговор на запитване от Investor.bg.
Според мениджмънта причината „Карлсберг България“ да остане незасегната от глобалните промени е, че компанията отчита по-добро и стабилно представяне от бранша като цяло и спрямо собствените си резултати за същия период на предходната година.
Данните от агенция Nielsen A/S за представянето на Карлсбег България през изминалата година ще бъдат готови в края на идната седмица. Въпреки това очакванията на компанията са за ръст. По данни на Nielsen A/S от началото на 2015 г. до края на ноември същата година Карлсберг България е най-бързо развиващата се компания в бранша у нас. Обемът ѝ се е увеличил с 8,4%, а пазарният дял е нараснал с 1,4 процентни пункта, сравнено със същия период на 2014 г., и достига 22,4%. За 12-те месеца на 2014 година той е 21%, а за 2013 г. е 20,9% - т.е. тенденцията показва нарастване. Според компанията резултатите към ноември 2015 г. са в контекста на общ бирен пазар с минимален ръст от 1,6% при обем, основно страдащ от спада с близо 9% на така наречения "студен" пазар (т.е. в заведения, извън дома - бел. ред.). Само за ноември 2015 г. „Карлсберг България“ е увеличила обемите си с 13,4%, а пазарния си дял - с 2,8 процентни пункта (спрямо ноември 2014 г.)По данни на компанията общият бирен пазар в страната през този период е бил в застой с ръст под 1% (с ръст от 1,6% в обема на топлия пазар (у дома) и 6% спад на студения пазар). Основният двигател за пивоварната е "Пиринско", което е сред топ 3 бирените марки на България с близо 14% пазарен дял. Това е ръст от 1,8 процентни пункта от началото на годината до края на ноември. Обемът на марката нараства със 17% за същия период. Припомняме, че през май „Карлсберг България“ инвестира 5 млн. лева в завода на „Пиринско“ в Благоевград, като започна изграждането на най-модерната и иновативна технология в пречистването на отпадните води от производството. Тази инвестиция ще продължи и през настоящата година, поясняват от концерна. Carlsberg е един от трите водещи пивовари в България, след като през 2002 г. придоби „Шуменско пиво“. През септември 2004 г. двата завода – Шуменско пиво и Пиринско пиво – обединиха ресурси и активи под името Карлсберг България. От началото на 2007 г. Карлсберг България започва трайно да заема второ място по пазарен дял на бирения пазар в България. За компанията в страната ни работят около 500 служители.
Припомняме, че изминалото тримесечие бе слабо за датския производител. Продажбите на бира с марките Carlsberg, Tuborg, Holsten Pilsener и Kronenbourg спадат с 3 на сто до 37,6 млн. хектолитра. Преди всичко слабост отчита пазарът и в Източна Европа.