fallback

Macy's готви големи съкращения след лошото си представяне по Коледа

Продажбите на компанията от празничния период се оказаха голямо разочарование

15:32 | 07.01.16 г.

Неволите на Macy’s се задълбочиха след разочароващите продажби по коледните празници, което доведе до решение на компанията да съкрати хиляди работни места и да наеме повече съветници, които да разгледат нейните недвижими имоти на пазари като Ню Йорк и Сан Франциско, пише Wall Street Journal.

Продажбите в магазините на компанията през ноември и декември са спаднали с 4,7%, а Macy’s обяви, че очаква тази тенденция да се запази и през януари. Това могат да се окажат най-лошите резултати на компанията за коледните празници от 2008 г. насам. Фирмата очаква продажбите за четвъртото тримесечие, което включва и януари месец, да се свият с 2 до 3%.

Macy’s е първият голям търговец на дребно, който обявява своите резултати за празничния сезон, а данните вероятно ще увеличат опасенията, че той е бил изпълнен с предизвикателства, особено за универсалните магазини.

Главният изпълнителен директор на Macy’s Тери Лундгрен заяви, че продажбите са повлияни от необичайно топлото време и от по-ниските разходи на международните туристи заради силния долар.

Същевременно резултатите на Macy's са повлияни и от натиска на онлайн продажбите и на веригите магазини, които продават подобни стоки, но на много по-ниски цени. Компанията отговори на този удар като стартира подобна верига, наречена Macy's Backstage, но анализаторите твърдят, че може би ще са нужни години, за да се отрази този ход реално на продажбите и печалбата на фирмата.

Цената на акциите на Macy's се е свила с 47% през 2015 г., а продължаващият спад приковава вниманието на инвеститорите.

За да се справи с по-слабите си продажби, Macy's планира да съкрати около 4800 работни места, а част от служителите ще бъдат пренасочени към други позиции. Около 2700 от съкратените ще са от затварянето на 40 магазина.

В момента компанията има около 770 собствени търговски обекта. 40-те, които затваря, са в места като Кайлуа и Хавай. Те носят около 375 млн. долара от годишните ѝ продажби, част от които компанията очаква да запази, залагайки на близки локации и онлайн операции.

Фирмата обяви, че не очаква значително подобрение на продажбите през януари.

 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 20:58 | 13.09.22 г.
fallback