fallback

Карлос Слим е най-големият губещ сред 400-те най-богати хора в света

Акциите на компанията му America Movil вероятно ще отчетат най-сериозния си спад от 2008 г. насам

13:52 | 22.12.15 г.

Тази година е особено трудна за милиардера Карлос Слим, собственик на America Movil SAB. Тя е и най-лошата за него в сравнение с всички останали най-богати хора в света, коментира Bloomberg.

От началото на 2015 г. мексиканският изпълнителен директор е изгубил почти 20 млрд. долара, или около половината от икономиката на Хондурас, сочи Bloomberg Billionaires Index. Цената на акциите на неговия телекомуникационен гигант America Movil се насочват към най-големия си спад от 2008 г. насам. Компанията изпитва затруднения от регулаторен натиск в Мексико, заради който е принудена да сподели инфраструктурата си, която ѝ позволяваше да доминира на пазара на мобилни и фиксирани услуги от над десетилетие.

Сред другите фактори, които работят срещу базираната в Мексико Сити America Movil са слабите перспективи пред бразилската икономика, втория ѝ най-голям пазар, по-силните конкуренти у дома и ограничените възможности за разширяване в Европа.

Слим, който в момента е петият най-богат човек в света – миналата година бе на трето място, притежава 57% от компанията. Акциите, които отбелязват спад от 18% от началото на годината досега, изгубиха дълго заеманата позиция на най-влиятелни акции в основния индекс на Мексико. Това прави Слим най-големия губещ сред 400-те най-богати хора в света.

„Наистина няма нещо краткосрочно, което да развълнува инвеститорите, така че фокусът се насочи към влошаващата се рентабилност на мексиканския пазар“, казва в интервю Кевин Смитън, анализатор в Macquarie Securities USA Inc. „Трябва да видим по-надеждна стратегия за разширяване в Европа или доказателство за финансов обрат в Бразилия“, за да се повишат цените на акциите.

Телекомуникационната компания разчита на Бразилия, Австрия и САЩ, за да се разширява. Регулациите отслабиха конкурентното предимство на America Movil в Мексико, където тя контролира около 70% от всички мобилни телефони и 62% от фиксираните услуги. На всичкото отгоре AT&T купи два конкурентни бизнеса в Мексико – Nextel Mexico на NII Holdings Inc. и Grupo Iusacell SA, налагайки натиск върху цените и увеличавайки битката за потребители на пазара у дома.

Маржът на печалбата в Мексико се е свил до 40,3% през последното тримесечие спрямо 44,8% през миналата година, базирано на печалбата преди лихвите, данъците, амортизацията и обезценяването, като се очаква да се понижи отново през следващата година, твърди доклад на Credit Suisse Group AG от декември. Макар че решението на America Movil да предостави 11 хил. безжични кули по-рано тази година вероятно ще намали дълга ѝ, той е сравнително малък спрямо размера на компанията, твърди докладът.

„Промяната на телекомуникационните регулации в Мексико привлече конкуренция, а сега AT&T инвестира сериозно, за да се превърне в силен мобилен играч в страната“, коментира анализаторът в Credit Suisse Даниел Федерле. „Конкуренцията ще става все по-жестока през следващите години“.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 07:15 | 14.09.22 г.
fallback