Собственикът на пицариите Pizza Hut и веригите ресторанти за бързо хранене KFC - Yum Brands Inc., представи няколко финансови прогнози за бъдещето на бизнеса си след предстоящото отделяне на затрудненото ѝ китайското подразделение през следващата година, съобщава MarketWatch.
Детайлите бяха представени преди ежегодния ден на инвеститорите на Yum в Плано, Тексас.
Yum обяви през октомври, че ще се освободи от китайското си подразделение заради предизвикателствата, които не може да преодолее, подчертавайки променящата се съдба на глобалните компании на най-гъсто населения пазар в света.
До края на следващата година Yum China ще стане отделен публично търгуван франчайз на Yum Brands.
Компанията съобщи днес, че двата оцелели бизнеса ще имат целеви растеж от 15% спрямо ръста от 10%, който прогнозираше комбинираната компания.
Yum заяви още, че планира да върне 6,2 млрд. долара на акционерите преди отделянето да приключи.
Отваряйки ресторант от веригата KFC в близост до площад Тянанмън в Пекин през 1987 г., Yum беше първата голяма западна компания за бързо хранене в Китай. Тя обаче изпитва затруднения там заради опасения за безопасността на храните и погрешни ходове спрямо клиентите.
През ноември Yum обяви, че съпоставимите продажби в Китай са се понижили с 3%, като спадът за KFC е 1%, а на Pizza Hut - 9%. Компанията потвърди прогнозите си за продажбите за четвъртото тримесечие.
Yum представи прогнози и за следващата година. За 2016 г. компанията очаква ръст на оперативната печалба без валутните влияния от 10%. Компанията очаква валутните колебания да имат негативно влияние от 2 процентни пункта върху оперативната печалба.