fallback

Disney е изгубил 3 млн. потребители на спортния си канал ESPN само за година

Компанията отчете ръст на печалбата от 7,3%, но разочарова с приходите си

16:58 | 27.11.15 г.

Очаква се акциите на Walt Disney Co. да се окажат под силен натиск в петък, след като компанията разкри, че е загубила три милиона регистрирани потребители от спортната си мрежа ESPN само за една година, коментира MarketWatch.

Потребителите на ESPN възлизат на 92 млн. души за фискалната година, приключила на 3 октомври, заяви Disney в регулаторния си отчет. За сравнение, компанията отчете 95 млн. потребители през 2014 г. и 99 милиона през 2013 г. За последно потребителите са наброявали едва 92 млн. души през 2006 г. Акциите на Disney поевтиняха с 2% в търговията преди отварянето на пазара.

През август главният изпълнителен директор Робърт Игер разкри, че спортният канал преживява „известна загуба на потребители“. Wall Street наказа акциите на Disney, след като медийният гигант съобщи, че кабелният му бизнес – който до голяма степен се задвижва от ESPN, ще отчете ръст на оперативната печалба в диапазона между 4% и 6%. Това е корекция надолу спрямо предишната прогноза, която предвиждаше ръст на печалбата между фискалните 2013 г. и 2017 г. в диапазона между 7% и 9%.

По-мрачната прогноза на Disney е отчасти причината за удара, който понесоха акциите на медията през лятото. В отчета си за четвъртото фискално тримесечие от ноември компанията отчете ръст на печалбата от 7,3%, но разочарова от гледна точка на приходите.

Данни на Nielsen показват, че ръстът на новите регистрирани потребители за ESPN намалява от 2011 г. насам. Disney плаща по около 2 млрд. долара на година, за да излъчва мачовете на националната футболна лига и ще плати 1,4 млрд. долара за NBA игрите през 2016 г. И двете сделки предизвикаха опасения сред аналзиатори дали компанията не плаща твърде висока цена.

Потребителите на ESPN плащат по малко над 6 долара средно на месец за услугата през 2014 г. На базата на това загубата от 3 млн. потребители за една година означава и загуба от 216 млн. долара за Disney.

И все пак компанията отчита ръст на акциите от 26% от началото на годината досега. Една от основните причини за поддържането на магията жива е филмовият бизнес на Disney. Очаква се новият филм от „Междузвездни войни“, чиято премиера е на 18 декември, да спечели 200 млн. долара само през първия си уикенд. Нито един филм не е печелил дори 100 млн. долара при дебюта си.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 07:54 | 14.09.22 г.
fallback