Завършвайки най-печелившата година в историята си, производителят на спортни стоки Nike планира обратно изкупуване на акции на стойност 12 млрд. долара, както и сплит на акциите си в съотношение 2 към 1, пише Bloomberg.
Новият четиригодишен план за обратно изкупуване на акции ще влезе в сила, когато сегашният, който е за 8 млрд. долара, приключи. Очаква се това да се случи преди края на текущата фискална година, разкри базираната в Орегон компания.
Новината идва, след като миналия месец фирмата обяви, че ще увеличи годишните си продажби с около 60% до 50 млрд. долара до 2020 г., подпомогната от растежа на онлайн бизнеса ѝ и този с дамски стоки. От началото на годината до приключването на търговията в четвъртък акциите на Nike поскъпнаха с 31%, а компанията продължава да увеличава пазарния си дял на пазари на футболни продукти и такива, свързани с бягането.
Нетната печалба на Nike за фискалната година, която приключи през май, нарасна с 22% до 3,27 млрд. долара, а продажбите скочиха с 10% до 30,6 млрд. долара.
Освен това компанията увеличи дивидента си за тримесечието от 28 цента на акция на 32 цента на акция.
Със сплита на акциите си Nike предприема стъпка, която е рядкост сред американските компании. Подобни ходове достигнаха пик през 90-те години на миналия век, когато фирмите се стремяха да разширят популярността си сред физическите лица, като поддържаха цените на акциите си ниски.
Книжата на Nike са поскъпнали повече от три пъти от края на последната рецесия, подкрепени от факта, че компанията успя да отнеме от пазарния дял на Adidas на пазара на футболни стоки. Освен това фирмата увеличи присъствието си в Китай и Южна Америка. Nike се възползва и от изместването на фокуса от модните продукти към ежедневното и спортното облекло.