Швейцарският производител на часовници Tag Heuer представи първия си умен часовник, струващ 1500 долара и с операционна система Android Wear, съобщава ВВС.
Компанията предлага и необичайна опция, при която купувачите ще могат да сменят устройството с титанов корпус за механичен часовник след две години, ако платят допълнителна такса.
Според експерт компанията е достатъчно „умна“, за да предложи на клиентите си план „Б“.
Използването на операционната система на Google обаче може да ограничи привлекателността на умния часовник.
Tag Heuer е първият швейцарски производител на луксозни часовници, който ще продава възприемания като напълно функционален умен часовник.
Други швейцарски марки обаче, включително Breitling и Mondaine, представиха механични модели, които безжично комуникират със смартфони.
Tag Heuer посочи, че възнамерява да използва 155-годишната си история, за да подкрепи продажбите на устройството.
Компанията обаче няма да може да продава часовника с етикет „Произведено в Швейцария“, тъй като повечето компоненти – включително процесора Intel, са направени на други места.
Часовникът Tag Heuer Connected бе представен на събитие в Ню Йорк осем месеца, след като бе обявен за пръв път.
Когато е в режим на часовник, екранът винаги показва дигитални стрелки – за разлика от много други модели, които изключват, за да пестят мощност, а вградената литиева батерия би трябвало да издържа един ден без нови зареждания.
Собствениците могат да избират между редица спортни ексклузивни приложения, включително за голф и автомобилни състезания, както и сред друг софтуер за модели с Android Wear.
Маркетинг кампанията на фирмата обаче е фокусирана върху възможността на собствениците по-късно да го сменят с по-традиционен часовник.
„Tag Heuer Connected предоставя не само средство за връзка с бъдещето, но и с вечността“, казва главният изпълнителен директор Жан-Клод Биве.
Ъпгрейдът ще струва още 1500 долара и включва размяна на устройството Connected за специална серия аналогов модел.
„Изключително хитро е да предлагат на клиентите някакъв вариант за изход. Това е и възможност да привлекат нови клиенти към механичните си часовници“, казват експертите.