fallback

Акциите на L'Oreal поевтиняха силно след отчета на компанията

Най-големият производител на козметика в света не успя да оправдае очакванията на анализаторите

13:49 | 30.10.15 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Цената на акциите на най-големия производител на козметика в света L’Oreal отбеляза най-големия си спад за последните два месеца, след като резултатите на компанията за третото тримесечие не оправдаха очакванията на анализаторите на фона на забавянето на продажбите на парфюмите ѝ Lancome и козметичните продукти на марката ѝ Keihl в Азия, пише Bloomberg.

Приходите от продажбите на L’Oreal нараснаха с 3,7%, като се изключат придобиванията и валутните колебания. Анализаторите очакваха ръст от 4,5%, сочи медианната прогноза на Bloomberg. В резултат от това цената на книжата на фирмата се срина с 4,9% - най-големият спад от 24 август насам.

Забавянето на икономиките в Азия и Латинска Америка се отразява негативно на разходите на потребителите за битови стоки като шампоани и кремове за лице. Ръстът на продажбите на базираната в Париж компания на новите ѝ пазари се забавя второ поредно тримесечие до 4,8%. Това е най-слабият темп на растеж от повече от шест години.

Всички подразделения не успяха да оправдаят очакванията, с изключение на това за активната козметика, едно от най-малките в компанията. 

Продажбите на подразделението Luxe, в което влизат парфюмите на Lancome и гримовете Decay, нараснаха с 4,2%, в сравнение с прогнозираните 6,5% ръст. Темпът е най-слабият от четвъртото тримесечие на 2010 г. досега. Подразделението за луксозни продукти на L’Oreal “преживя временен спад в резултат от пазарните сътресения през лятото в Азия, Хонконг и пазаруването по време на път”, посочват от компанията.

Растежът на развиващите се пазари отчасти е възпрепятстван от трудностите в Бразилия. Продажбите в Китай пък запазват нивото си от предните тримесечия.

Общите приходи на L’Oreal достигнаха 5,94 млрд. евро, в съответствие с очакванията. 

"Все още сме уверени в резултатите в края на година", обявиха от компанията, потвърждавайки, че очакват да изпреварят темпа на растеж на пазара през 2015 г. и да увеличат продажбите и печалбата си. Миналия месец френската фирма заяви, че очаква световният пазар на козметични продукти да нарасне с около 4,5% през тази година, намалявайки предишната си прогноза за ръст от 4%.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 03:08 | 14.09.22 г.
fallback