fallback

След 2 години спад McDonald’s отчете ръст на продажбите за тримесечието

Веригата за бързо хранене надмина всички очаквания, след като положи редица усилия за възстановяване

17:26 | 22.10.15 г.

McDonald’s Corp. обяви в четвъртък първи ръст за тримесечието за последните две години при продажбите на ресторантите, отворени преди повече от година в САЩ, което е един от първите признаци, че усилията за възстановяване на веригата за бързо хранене се отплащат, съобщава Wall Street Journal.

Акциите на компанията скочиха с 6,7% до 109,43 долара за брой в търговията преди отварянето на борсата и ще отбележат рекорд, ако отворят на това ниво, след като печалбата и приходите за третото тримесечие на McDonald’s надминаха очакванията. Акциите са поскъпнали с 5,5% през последния месец и напоследък постоянно отчитат повишение.

McDonald’s полага усилия, за да преобрази бизнеса си в САЩ след дълга серия от спадове на продажбите. Компанията предприе редица ходове, като включително започна да предлага закуска през целия ден, намали менюто, позволи на регионалните пазари да развиват свои собствени продукти и се фокусира по-сериозно върху качеството и свежестта на продуктите.

На американския пазар продажбите на ресторантите McDonald’s, отворени преди повече от година, са се увеличили с 0,9% през последното тримесечие спрямо очакванията за спад от 0,2% на анализаторите, твърди Consensus Metrix.

Според McDonald’s изненадващият растеж се дължи на представянето на нов сандвич с хрупкаво пиле и предлагането на закуска през целия ден.

Ръстът на продажбите в чужбина е дори по-силен през тримесечието.

На установените международни пазари продажбите от ресторантите, отворени преди повече от година, са нараснали с 4,6%, което е над очакванията на анализаторите за ръст от 3,4% и се дължи основно на силното представяне на Австралия, Обединеното кралство и Канада.

Сред пазарите с висок ръст, които включват страни като Полша и Испания с голям потенциал за разширяване, продажбите в ресторантите, отворени от над година, са скочили с 8,9% на фона на силното представяне в Китай. Анализаторите очакваха ръст от 4,7%.

Представянето на McDonald’s в Китай се възстановява, след като проблем с доставчика през миналата година ограничи продажбите.

На глобално ниво продажбите от ресторанти, отворени преди повече от година, са нараснали с 4%, което лесно надхвърля оценката на анализаторите за ръст от 1,9%, твърди Consensus Metrix.

Главният изпълнителен директор Стийв Ийстърбрук заяви в прессъобщение, че очаква инерцията да продължи, като продажбите от ресторанти, отворени от над година, вероятно ще се увеличат във всички региони през текущото тримесечие.

Като цяло McDonald’s отчете печалба от 1,31 млрд. долара, или 1,40 долара за акция, спрямо 1,07 млрд. долара, или 1,09 долара за акция, през миналата година.

Приходите са се понижили с 5,3% до 6,62 млрд. долара, но биха отчели ръст от 7%, ако не се отчита влиянието на валутните курсове.

McDonald’s заяви, че оперативната му печалба е намаляла с 2% през тримесечието, отчасти заради инвестиции за заплати и обезщетения за служителите.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 02:17 | 14.09.22 г.
fallback