Скандалът с германския производител на автомобили Volkswagen в следствие на измамата с отделяните вредни газове привлече вниманието на Холивуд, предаде Ройтерс.
Американското филмово студио Paramount Pictures и продуцентската компания на актьора Леонардо ди Каприо са придобили филмовите права върху книга за скандала, която предлага да напише журналистът на New York Times Джак Юинг, обяви литературната агенция на Paramount Marly Rusoff and Associates. Скандалът, известен още като „Дизелгейт“, е най-голямата криза в 78-годишната история на Volkswagen.
Правата за издаване на все още неозаглавената книга бяха продадени по-рано този месец за шестцифрена сума на издателство Norton, посочват от Marly Rusoff. Очаква се книгата да се фокусира върху въпроса как философията „повече, по-добре, по-бързо“ доведе до една от най-големите измами в корпоративната история.
Най-големият производител на автомобили в Европа призна, че е използвал манипулиращ софтуер за отделяните вредни газове при тестове в САЩ, а германският транспортен министър заяви, че тестовете са били манипулирани и в Европа.
Скандалът заличи над една трета от пазарната капитализация на германската компания, принуди дългогодишния й изпълнителен директор да подаде оставка и доведе до редица разследвания в цял свят.
На този етап филмът все още не се свързва с имената на конкретни режисьори или актьори.
Ди Каприо, който е продуцент и главен актьор във „Вълкът от Уолстрийт“, е сред най-известните холивудски звезди, които водят активна кампания в защита на околната среда.