За първи път американската верига за бързо хранене McDonald's въвежда обслужване по масите – засега само в Швеция.
В 31 шведски филиала от общо 36 хил. ресторанта в света от петък в продължение на седмица ще е възможно да се резервира маса по интернет, а в ресторанта след това клиентите ще бъдат обслужвани от служители на заведенията на масата им, обяви McDonald's. Там клиентите вече няма да е нужно да се редят на опашки пред касите или да поръчват менюто чрез таблетите си.
По време на тестовата фаза масите ще може да се резервират чрез платформата bookatable.se. Условие е обаче да се консумира поне двустепенно меню, сред което и хамбургер с името Maestro Classic.
С обслужването по масите „искаме да предоставим на най-верните ни клиенти един невероятен момент“, когато за първи път пробват Maestro Classic, поясни маркетинг директорът на McDonald's в Швеция Джеф Джакет.
За McDonald's Швеция е труден пазар. Разходите за труд са сравнително високи, също както и цените на имотите. Освен това тук веригата се бори срещу американския конкурент Burger King, както и срещу силната местна верига Max, пояснява DPA.
На фона на спадащите продажби McDonald's очевидно търси начини за препозициониране. През март и директорът за Германия на веригата Холгер Бийк заяви, че в някои местни обекти ще бъде предложено обслужване по масите. Засега обаче такова не е стартирано.