fallback

Estee Lauder отчете по-слаби финансови резултати от очакванията

Компанията все още не успява да привлече по-млади клиенти с продуктите си

10:56 | 18.08.15 г.
Автор - снимка
Редактор

Козметичният производител Estee Lauder Cos Inc обяви, че очаква годишна печалба под прогнозната и отчете по-ниски от очакваните продажби за тримесечието в резултат на слабото търсене на продукти за грижа на кожата на Clinique и Estee Lauder, съобщава Ройтерс.

Компанията в момента се фокусира предимно върху по-млади клиенти, предлагайки им марки като Smashbox и Glamglow, след като „наследствените“ брандове Estee Lauder и Clinique изгубиха част от блясъка си в Северна Америка.

"Не можем да говорим, че тези марки „падат отвисоко“. Част от слабото им представяне се дължи на неспособността им да привлекат по-млади жени за клиенти", казва Джоузеф Алтобело, анализатор в Raymond James.

Очаква се марките Clinique и Estee Lauder да покажат известно „конкретно подобрение“ до края на 2016 г., казва още Алтобело.

Продажбите на отдела за грижа на кожата на компанията са спаднали с 16% до 1,01 млрд. долара през четвъртото тримесечие, най-лошото понижение за последните две години.

Отделът допринася за около 40% от общите продажби за тримесечието, приключило на 30 юни.

Компанията заяви още, че продажбите в бизнеса ѝ с търговия на дребно в магазините по летищата са се понижили с 4% през тримесечието, основно заради силния долар и смъртоносната епидемия от близкоизточния респираторен синдром (MERS) в Южна Корея.

Щатската валута поскъпна с около 6% през тази година до 30 юни.

Отделът с парфюми на компанията е светлият лъч с рекорден ръст на продажбите за тримесечието от 9%, основно заради луксозни марки като Tom Ford и Joe Malone.

Тези продажби са в ярък контраст със слабите продажби на други производители на парфюми като Coty и Elizabeth Arden, които разчитат на масови аромати в твърде голяма степен.

Прогнозата за печалба на Estee за годината приключила през юни бе за 3,10-3,17 долара на акция, включително с въздействието на чуждата валута и придобиванията. Анализаторите очакваха печалба от около 3,28 долара на акция.

Нетната печалба на компанията е спаднала с 41% до 153 млн. долара или 40 цента на акция.

Без специалните ефекти печалбата на Estee Lauder е от 40 цента на акция, което е над средната оценка на анализаторите за 34 цента на акция.

Приходите на компанията са спаднали с 7,4% до 2,52 млрд. долара, което е под прогнозите на икономистите за 2,57 млрд. долара.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 07:47 | 12.09.22 г.
fallback