Германският моден концерн Hugo Boss отчете значително увеличение на печалбата и приходите си от продажби за второто фискално тримесечие, преди всичко благодарение на слабото евро и разрастването на мрежата от магазини по света, предаде DPA.
За трите месеца до юни приходите от продажби са нараснали с 16 процента на годишна основа до 647,1 млн. евро, което се дължи на положителния ефект от валутните курсове, обяви групата. Това на свой ред е допринесло за ръста от 12 на сто на печалбата преди лихви, данъци, обезценяване и амортизация и без отчитане на еднократните плащания (Ebitda) до равнище от 123,3 млн. евро. Чистата печалба скача с 13 на сто до 70,1 млн. евро спрямо 62,8 млн. евро година по-рано.
Благодарение на изключително стабилното развитие на бизнеса на дребно на групата растежът се е ускорил през второто тримесечие, отбелязва главният изпълнителен директор Клаус Дитрих Ларс.
Чистата печалба е скочила с 13 на сто до 70,6 млн. евро.
Ръстът от 7 на сто на продажбите в Европа е изпреварил увеличението на другите два ключови пазара за модната къща - САЩ и Азиатско-тихоокеанския регион. Продажбите в Азия и САЩ са нараснали с по 5 процента през тримесечието.
Ларс изрази оптимизъм за европейския бизнес, но заяви, че групата очаква условията в САЩ и Китай да останат трудни. Същевременно компанията потвърди годишните си прогнози и очаква ръст в приходите в средния едноцифрен сегмент. Оперативната печалба Ebitda се очаква да нарасне с между 5 и 7 на сто.