Американската кафе верига Starbucks продължава своя бърз ръст.
През второто фискално тримесечие до края на юни компанията увеличава приходите си с 18 на сто на годишна база до 4,9 млрд. долара. Печалбата скача от 513 до 627 млн. долара. И с двата показателя концернът успя да надмине очакванията на анализаторите, вследствие на което в следборсовата търговия акциите поскъпнаха с около 4 на сто, предава Ройтерс. От началото на годината книжата на компанията са поскъпнали с 38%.
Бизнесът се развива добре преди всичко на родния американски пазар. Нови продукти, като сандвичите за закуска, са насърчили търсенето.
С чайове, сокове и кроасани Starbucks отдавна вече разшири асортимента си отвъд този на кафето и мъфините. Освен това американската компания се опитва да пробие и в други области. Starbucks вече предлага редица свои продукти в супермаркетите. А под името Verismo американците продават и кафемашини за капсули.
За да продължи да расте бързо, Starbucks възнамерява да продава и алкохол вечер. До 2019 г. във всеки четвърти обект на веригата в САЩ ще се предлагат вино и бира. В момента компанията тества продажбите на алкохол в 30 свои филиала, а наскоро бе обявено, че тестовете ще се разширят на повече места.
Междувременно веригата вече управлява 22 519 обекта по целия свят, а през последното тримесечие новите са 431. Това представлява ръст от 7% на годишна база. През цялата 2015 г. компанията иска да добави 1 650 нови обекта към съществуващите.
Компанията се разширява бързо преди всичко в Азия, като там са били открити почти половината от новите филиали. В континентален Китай вече има 1 700 обекта в над 90 града, а в целия регион са над 5 200 обекта. Starbucks възнамерява да увеличи броя им до над 10 000 през следващите пет години.
В Латинска Америка пък Starbucks сключи наскоро споразумение за партньорство с PepsiCo.
"Мисля, че това беше най-силното, най-забележителното тримесечие за 23-те години, в които сме публично търгувана компания. Ръстът, който отчетохме, и очакванията, които имаме, ме карат да мисля, че дружеството има няколко подкрепящи колони, а не само една", заяви пред CNBC главният изпълнителен директор и президент на компанията Кевин Джонсън.
Компанията повиши и целите си за печалба за фискалната година от диапазона 1,55 до 1,57 долара за акция на 1,57 - 1,58 долара за акция.
Припомняме, че в края на март Starbucks проведе сплит на акциите си, при които за всяка своя досегашна акция акционерите получиха още една.