fallback

Отчетът на McDonald’s остана под очакванията

Компанията се преструктурира, за да се справи с трудностите, които изживява през последните две години

16:36 | 23.07.15 г. 4

Продажбите на McDonald’s Corp отбелязаха спад от 2% в САЩ през второто тримесечие, след като промоциите и препоръчаните продукти, които веригата за бързо хранене стартира, за да привлече клиенти, не са наложили промяна, съобщава The Wall Street Journal (WSJ).

Общо McDonald’s отчете печалба от 1,2 млрд. долара, или 1,26 долара на акция, което е доста по-малко от печалбата от 1,39 млрд. долара или 1,40 долара на акция за същия период през миналата година.

Приходите се понижиха с 9,5% до 6,5 млрд. долара. Без валутните влияния приходите щяха да отчетат ръст от 1%.

Главният изпълнителен директор Стив Ийстбрук, който пое управлението на затруднения гигант за бързо хранене през март, определи резултатите като „разочароващи“, но каза, че компанията вижда „ранни признаци на инерция“.

Акциите на McDonald’s, които се задържаха стабилни през последните три месеца, поскъпнаха с 1,5% в предпазарната търговия.

„Постигнахме значителен прогрес откакто обявихме първите стъпки от плана за преструктуриране на McDonald’s в началото на май“, заяви Ийстбрук в прес съобщение.

Компанията добавя, че очаква продажбите на ресторантите, отворени от поне 13 месеца, да нараснат през текущото тримесечие.

Резултатите идват в момент, в който McDonald’s се опитва да се преструктурира след две години на трудности, включително заради променящите се вкусове на клиентите в САЩ и проблемите с безопасността на храните в Азия.

Ийстбрук заяви, че полага усилия да превърне McDonald’s в „модерна прогресивна компания за бургери“. Компанията осъществи поредица от ходове през последните месеци, включително премахване на антибиотиците от пилетата, представяне на по-добри бургери и възможности за собствен избор на съставките им, както и акцентиране върху свежестта на продуктите.

McDonald’s обмисля и от октомври да предлага закуска през целия ден в САЩ, съобщи WSJ през миналата седмица. Компанията заяви в четвъртък, че продължава да тества целодневната закуска на местния пазар.

Но резултатите са поредният признак, че усилията все още не са се изплатили. McDonald’s заяви, че трафикът е отрицателен във всички основни сегменти за тримесечието.

Междувременно продажбите в ресторантите, отворени от поне 13 месеца, са спаднали с 0,7% на световно ниво през последното тримесечие, което е по-слабо от прогнозите за 0,4% на анализаторите. Понижението от 2% в САЩ също не отговаря на очакванията от 1,5%.

McDonald’s заяви, че промоциите и препоръчаните продукти не са получили желаната реакция от клиентите, а конкуренцията също остава проблем.

В азиатско-тихоокеанския регион, където компанията среща трудности заради опасенията за безопасността на храната в Китай и Япония, продажбите са спаднали с 4,5%, което също е под оценката на анализаторите за 3,4%.

Европейските продажби са нараснали с 1,2%, подпомогнати от силното представяне в Обединеното кралство и Германия, въпреки че анализаторите прогнозираха ръст от 1,5%.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 07:22 | 13.09.22 г.
fallback