SABMiller, вторият най-голям производител на бира, отчете покачващи се продажби си за първото фискално тримесечие, но те не оправдаха очакванията на анализаторите на фона на резкия спад на предлаганите обеми в Полша, пише Bloomberg.
Премахването на продуктите на компанията от Zabka, полска верига магазини, доведе до 17 на сто спад в приходите на фирмата в страната, обяви базираният в Лондон производител на Grolsch и Peroni.
Всичко това се отрази на приходите, които се увеличиха с 3% на органична база, при постоянни валутни курсове, което е по-малко от коненсусната оценка на 18 анализатори за 3,8%.
"Представянето е малко по-зле от очакваното“, коментира Еди Харгрийвс, анализатор в Canaccord Genuity в Лондон.
Полша се оказа сериозна пречка за компанията в Европа, като обемите бира в региона намаляха с 8% през периода, като това е най-големият тримесечен спад от 2010 г. насам.
В допълнение към оттеглянето от Zabka, полският бизнес на SABMiller е повлиян негативно и от неблагоприятното ценово позициониране спрямо конкурентите, коментират от компанията.
"Продуктите на фирмата се озоваха отново на рафтовете на Zabka на 1 юли, след като шест месеца ги нямаше", поясни говорител на SABMiller.
Растежът в Латинска Америка и Африка е помрачен от резултатите в Европа и слабите обеми на продажбите в Китай, обяви главният изпълнителен директор Алън Кларк.
Най-големите производители на бира в света стават все по-зависими от развиващите се пазари на фона на стагнацията на продажбите в Европа и Северна Америка. През май SABMiller предупреди, че очаква валутните колебания и бизнес условията да останат предизвикателства за бизнеса ѝ. За да се адаптира към бума на крафт бирата, който засяга продажбите на утвърдените марки, тази година SABMiller придоби Meantime Brewing – независима лондонска компания за производство на бира.