fallback

Приходите на собственика на KFC и Pizza Hut спадат четвърто поредно тримесечие

Нетната печалба намалява с 30% на годишна база, а приходите - с 3 на сто

13:43 | 15.07.15 г.
Автор - снимка
Създател

Собственикът на пицариите Pizza Hut и веригите ресторанти за бързо хранене KFC - Yum Brands Inc., записва четвърто поредно тримесечие със спадащи продажби. Освен това компанията все още се опитва да задържи клиентите в Китай след миналогодишния скандал относно качеството на храната, предава Ройтерс.

Нетната печалба на компанията намалява с 30% на годишна база през второто тримесечие, приключило на 13 юни, до 235 млн. долара.

Приходите се свиват с 3% до 3,11 млрд. долара, оказвайки се под очакванията на анализаторите за 3,19 млрд. долара.

Приходите от продажби в разработените ресторанти на Yum Brands в Китай се сриват с 10% през периода. Това е по-силен спад от прогнозите на анализаторите за намаление от 8,4 на сто.

Продажбите на Yum в заведенията KFC и Pizza Hut в азиатската страна пострадаха след телевизионен репортаж, излъчен през юли 2014 г., според който един от доставчиците на компанията използва месо с изтекъл срок на годност. А китайците са изключително чувствителни на тема безопасни храни, отчита Ройтерс.

Хедж фондът Third Point LLC, който придоби дял в Yum през май, заяви, че има възможност за отделяне на китайския бизнес – ход, за който друг акцоинер, в лицето на Corvex Management, също настоява.

В друг опит да привлече клиенти Yum съобщи през май, че ще премахне изкуствени оцветители и вкусове от храната, предлагана в Pizza Hut и Taco Bell.

Освен това Yum извърши еднократни разходи за 68 млн. долара, свързани с обезценка на реални активи в Мексико.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 14:34 | 13.09.22 г.
fallback