Heineken увеличи дела си в най-големия производител на бира в Индия до 42,1%, като плати 8,72 млрд. рупии (138 млн. долара) за придобиването на допълнителни акции в United Breweries, пише Bloomberg.
Придобиването на още 3,2% от подразделението на Diageo отразява доверието на холандската пивоварна в дългосрочния потенциал на индийския пазар на бира, обясни говорителят на базираната в Амстердам Heineken. Той отказва да коментира дали делът ще бъде увеличен допълнително.
Heineken укрепва връзките си с един бизнес, който разпространява нейната едноименна бира в Индия от 2011 г. насам. За подразделението на United Breweries - United Spirits, продажбата на оставащия дял в произвoдителя на бирата Kingfisher е част от плана за печалба от някои неосновни активи.
“Diageo излезе от един бизнес, който смята за второстепенен, а Heineken си набавя значителен потенциал в Индия”, твърди Хавиер Гонзалес Ластра, анализатор на Berenberg. “Всички печелят”.
По-рано тази година Heineken обяви, че печалбата ѝ за първото тримесечие е нараснала, стимулирана от продажбата на активи и от валутните изменения. За първите три месеца на тази година компанията отчете 579 млн. евро печалба, отбелязвайки значителен ръст спрямо същия период миналата година, когато тя беше 143 млн. евро.