fallback

Gap затваря една четвърт от магазините си в Северна Америка

Компанията планира да премахне търговските си обекти, разположени на непривлекателни места

14:48 | 16.06.15 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Gap планира да затвори около една четвърт от едноименните си магазини в Северна Америка в рамките на втория си голям кръг на съкращения, откакто компанията се бори да възроди популярността на марката си, пише The Wall Street Journal.

Търговецът на дребно някога беше смятан за най-голямата верига за облекла в света, тъй като навлезе във всеки мол и градски център в САЩ. Но със спада на продажбите и нарастване популярността на онлайн пазаруването, Gap се оказа с твърде много магазини на непривлекателни локации.

За да отговори на този дисбаланс, компанията обяви, че планира да затвори 175 свои магазина в Северна Америка в рамките на следващите пет години. До началото на 2015 г. врати ще затворят 140 търговски обекта на марката. Това ще остави на Gap само 500 магазина в Северна Америка, което е значително по-малко от 2013 г., когато имаше 700.

Не е ясно колко работни места ще бъдат съкратени със затварянето на магазините, но Gap твърди, че планира да съкрати още 250 места в административния си офис.

Главният изпълнителен директор Арт Пек заяви, че ходът има за цел да гарантира, че веригата е с размерите, отговарящи на променящия се пазар, и останалите магазини са на достатъчно добри места.

„Много от тези магазини са в центрове, в които сме позиционирани от дълго време“, посочва Пек, допълвайки, че моловете вече не са така привлекателни за клиентите. През 2011 г. компанията обяви плановете си да затвори 189 търговски обекта в Северна Америка, или една пета от всичките си магазини по това време.

Проблемите на Gap отиват отвъд тези със складовата ѝ база. Компанията не успя да уцели точните модни тенденции, което доведе до спад в продажбите.

Тези в магазините на марката Gap спаднаха с 10 на сто през тримесечието, което завърши на 2-ри май. Спрямо същото тримесечие година по-рано спадът е с 5%. Цената на акциите на Gap пък се сви с 9% от началото на годината досега.

С цел да реши проблемите на бранда по-рано тази година Пек върна на работа Уенди Голдман, която някога работеше за подразделението на Banana Republic. Голдман има задачата да оглави дизайнерския екип и да подобри модната линия на компанията до следващата пролет.

Миналата година Пек постави Джеф Кируан начело на марката Gap, след като последният прекара три години в управление на китайския бизнес на фирмата. Кируан опрости вземането на решения в седалището на Gap, което доведе до съкращаването на 250 административни работни места.

Gap твърди, че продажбите ѝ ще се свият с около 300 млн. долара заради затварянето на магазините. 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 12:26 | 14.09.22 г.
fallback