Hennes & Mauritz (H&M) оповести 10% ръст на годишна база на майските продажби в местна валута въпреки негативните валутни изменения, които изядоха още около 3 процентни пункта от растежа на шведския моден търговец.
През май 2014 г. продажбите на групата се увеличиха с 19%, припомня MarketWatch.
През второто счетоводно тримесечие на компанията от 1 март 2015 г. до 31 май продажбите в шведски крони (без ДДС) нараснаха до 45,87 млрд. крони (5,58 млрд. долара) от 37,83 млрд. крони през миналата година.
Включвайки ДДС, продажбите през второто тримесечие нараснаха с 20% до 53,23 млрд. крони от 44,18 млрд. крони година по-рано. В местните валути в различните страни продажбите през второто тримесечие с включено ДДС се покачиха обаче само с 10%.
"Съществената разлика между увеличаването на продажбите в местна валута и в крони се дължи на слабостта на шведската крона спрямо повечето парични средства", заяви компанията.
Към 31 май H&M разполагаше с 3 639 магазина спрямо 3 285 на същата дата през миналата година.
През първото тримесечие продажбите на H&M в България нараснаха с 30 на сто спрямо същия период предходната година.