Производителят на луксозни бижута Tiffany & Co отчете по-високи от очакваното месечни продажби и печалба за фискалното тримесечие, които се дължат на по-големите разходи на туристите в Европа и нарастващото търсене на линията модни бижута Tiffany T, предава Ройтерс.
Акциите на компанията, която потвърди годишната си прогноза за печалбата си, поскъпнаха с 12,6% до 96,28 долара в сряда.
Продажбите на Tiffany в Европа нарастват с 2 на сто през първото тримесечие, което завърши на 30-и април, посочват от компанията, подчертавайки, че това се дължи на силното местно търсене, както и на по-големите покупки от страна на туристите.
По-слабото евро и паунд направиха Европа привлекателна дестинация за пазаруване, твърди Марк Аарън, вицепрезидент на Tiffany, отговарящ за връзките с инвеститорите.
Между една четвърт и една трета от продажбите на Tiffany в Европа се дължат именно на чуждестранните туристи, посочва още Аарън.
Tiffany се бори със силния долар, който отблъсква туристите да пазаруват от магазините в САЩ и намалява стойността на продажбите в чужбина.
Продажбите през първото тримесечие бяха понижени с 6 на сто, което се дължи на колебанията на валутните курсове, посочват от компанията.
Резултатите на компанията са подкрепени и от по-голямото търсене на модната линия бижута Tiffany T. Става дума за първата колекция на Франческа Амфитиътръф след като тя пое поста директор по дизайна миналата година. Линията включва колета, гривни и пръстени, включващи мотива „T”. Цените на тези продукти са между 350 и 20 000 долара.
Продажбите на Tiffany в американския регион нарастват с 1% през тримесечието до 444 млн. долара, благодарение на по-високите продажби на американските потребители и растежа в Канада и Латинска Америка.
Tiffany твърди, че продажбите в магазините ѝ в Европа, отворени най-малко от година, са спаднали с 2 на сто, а тези в Северна и Южна Америка – с 1%. Анализаторите очакваха спад от 11,6% в Европа и 4,9% в Северна и Южна Америка, според Consensus Metrix.
Общите сравними продажби намаляват със 7 на сто през първото тримесечие. Очакванията на анализаторите бяха за спад с 9%.
Нетната печалба на компанията отчете спад с 16,5% до 104,9 млн. долара, или 81 цента за акция, но се оказа над очакваните от експертите 70 цента, посочва Thomson Reuters I/B/E/S.
Приходите също спадат – с 5% до 962,4 млн. долара, но надвишават средната оценка на анализаторите, която беше за 918,7 млн. долара.