fallback

Приходите от дигитална музика надминаха тези от продажбата на дискове

Музикалната индустрия се радва на известна стабилност след години спад на продажбите

15:30 | 15.04.15 г.

През 2014 г. приходите от свалянето на дигитална музика и абонаменти за първи път са надминали тези от продажбата на дискове. Като цяло през годината продажбите на музика остават стабилни в глобален план с обща стойност 15 млрд. долара, пише Wall Street Journal.

Продажбите на дискове и други физически формати отбелязват спад от 8 на сто през периода до 6,82 млрд. долара. От своя страна, приходите от дигитални продажби на музика нарастват със 7% до 6,85 млрд. долара, разкрива новият доклад на Международната федерация на звукозаписната индустрия (IFPI).

Физическите и дигиталните копия са донесли съответно по 46% от приходите. Останалите 8% са от източници като излъчвания в радиоефира и лицензирането им за телевизионни предавания и филми.

Стрийминг услуги като Spotify и Beats Music на Apple, които са смятани за особено спорни, тъй като някои изпълнители вярват, че не получават достатъчно големи отчисления от тях, въпреки това показват, че са все по-важни за цялата индустрия.

Онлайн услугите позволяват на потребителите да служат музика безплатно, но с включени реклами, или срещу месечна такса без реклами.

Абонаментните услуги са генерирали 1,57 млрд. долара, или 23% от приходите от дигитални копия. Тези, които предлагат и реклами, са донесли 9% от приходите от дигитална музика. Заедно те са донесли 32% от приходите от дигитална музика, а това е значителен растеж спрямо 2013 г., когато представляваха 23 на сто от тези приходи.

Продажбите от сваляне на музика от интернет спадат с осем процентни пункта спрямо 2013 г., но представляват 52% от дигиталните приходи.

В Швеция, Южна Корея и 35 други пазара приходите от стрийминг надминават тези от свалянето на музика.

Услуги като безплатната версия на Spotify с реклами привличат повече потребители от платените абонаментни, но генерират много по-малко приходи.

Главният изпълнителен директор на IFPI Франсис Мур заяви, че напрежението между тези два подхода „създава оживени дебати в рамките на индустрията“.

Цялостната стабилност на сектора идва след години на голям спад на продажбите на музика в световен мащаб, които достигнаха 40 млрд. долара през 1996 г.

„Ако продължаваме така, индустрията неминуемо ще се разрасне“, твърди главният изпълнителен директор на Sony Music International Едгар Бергър. „И няма съмнение, че платеният абонамент ще е преобладаващият формат."

Най-продаваният албум за 2014 г. е саундтракът към филма „Замръзналото кралство“, който е продал 10 млн. копия в цял свят. Втори се нарежда „1989“ на Тейлър Суифт, който е продал 6 млн. копия. Най-популярната дигитална песен е „Happy” на Фарел Уилямс. Тя е продала 13,9 млн. копия.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 06:19 | 14.09.22 г.
fallback