fallback

Пивовари искат да обявяват броя на калориите на етикетите на бирата

Засега плановете обхващат Европейския съюз, но следващата им спирка може да се окажат САЩ

09:40 | 27.03.15 г. 1
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Описанието на калорийното съдържанието на алкохолните напитки може да се превърне в нещо задължително, след като четири от най-големите производители на бира в света подкрепиха плановете за отбелязване на броя на калориите на продуктите им в Европа, а САЩ вероятно ще са следващата им спирка, пише Wall Street Journal.

Brewers of Europe, организацията, която представлява пивоварите на континента, твърди, че скоро членовете ѝ ще започнат да включват тази информация на етикетите на продуктите си. Anheuser-Busch InBev, SABMiller, Heineken и Carlsberg са сред фирмите, които подкрепят предложението.

Производителите на алкохолни напитки са подложени на натиск да последват стъпките на хранителната индустрия и да започнат да мислят повече за здравословния аспект на продуктите си.

През 2014 г. 71% от американците заявиха, че това дали стоките са здравословни влияе на решението им за покупка на храни и напитки. За сравнение през 2010 г. същото заявиха значително по-малко хора – 58%, разкрива Food Information Council Foundation.

Най-големият производител на алкохолни напитки в света Diageo миналата седмица обяви, че ще започне да посочва броя на калориите на продуктите си, включително на водката Smirnoff и на бирата Guinness. Новите етикети ще се появят по магазините в САЩ в следващите два месеца, разкриват от компанията.

Някои производители на бира вече са включили списъци с тази информация на своите уебсайтове. SABMiller го прави от 2008 г. насам, но новите планове предполагат обхващането на всички продукти, продавани на територията на Европейския съюз. Идеята е етикетите да включват подробности за броя на калориите, мазнините, съдържанието на сол и въглехидрати на 100 милилитра от напитката.

Пивоварите твърдят, че намерението им е да предоставят на потребителите повече информация за продуктите.

Около 6 на сто от европейските потребители знаят броя на калориите, съдържани в 100 милилитра силна бира, сочи ново проучване, направено от германската компания GfK.

Но анализаторите смятат, че този ход е опит на компаниите да изпреварят действията на европейските регулатори срещу високото съдържание на захар в напитките и мазнините в храните. Сегашният закон в ЕС освобождава алкохолните напитки, които съдържат под 1,2% алкохол, от задължението да предоставят списък на съставките или друга информация за хранителните си стойности.  

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 06:24 | 11.09.22 г.
fallback