fallback

Adidas отчете 14 пъти по-голяма загуба за четвъртото тримесечие

Германският концерн отдаде загубата на по-високите разходи за производствени ресурси, негативните валутни ефекти и обезценката на репутация

10:43 | 05.03.15 г. 1
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Adidas AG представи значително по-голяма загуба за четвъртото тримесечие, засегната от загубите заради обезценка на търговска репутация, негативните валутни ефекти и загубите от продажбата на марката за официални обувки Rockport, която също бе под шапката на германския концерн.

Производителят на спортни облекла съобщи, че нетната му загуба за трите месеца до края на декември е достигнала 140 млн. евро в сравнение със загубата от 10 млн. евро за същия период година по-рано.

Adidas отдаде загубата на по-високите разходи за производствени ресурси, негативните валутни ефекти, както и загубите от обезценка на репутацията в размер на 78 млн. евро. Изключвайки извънредните разходи, свързани с обезценката на репутация, но включвайки загубите, свързани с Rockport, Adidas отчете загуба от 62 млн. евро в сравнение с печалба от 42 млн. евро година по-рано. Продажбите на компанията за четвъртото тримесечие са нараснали с 6,5% до 3,6 млрд. евро.

"2014-та беше година на възходи и падения за Adidas Group, но ние преодоляхме предизвикателствата решително и постигнахме нашите коригирани цели", заяви главният изпълнителен директор Херберт Хайнер в изявление.

Вторият по големина производител на спортни облекла в света след Nike се опитва да възроди възхода на дейността си след значителните загуби през миналата година. В края на юли Adidas призна, че няма да бъде в състояние да изпълни своите финансови цели за 2015 г. и намали нетната си целева печалба за 2014 г. от 830-930 млн. евро до 650 млн. евро.

И двете големи марки под шапката на производителя – Reebok и Adidas, отчетоха ръстове на продажбите от съответно 1% и 11%, изключвайки валутните изменения. Продажбите на голф подразделението на компанията пък се свиха с 24%.

За цялата година компанията отчете нетна печалба в размер на 490 млн. евро от 787 млн. евро през миналата година при ръст на продажбите до 14,5 млрд. евро. Без разходите за обезценка на репутация печалбата на гиганта за 2014 г. достигна 568 млн. евро от 839 млн. евро през 2013 г.

Adidas обяви, че очаква да увеличи продажбите си, които изключват валутните изменения, със среден едноцифрен процент през 2015 г. Нетната печалба от продължаващи дейности пък се очаква да се увеличи със 7% до 10%. Компанията ще оповести своята нова 5-годишна стратегия до края на този месец.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 05:26 | 13.09.22 г.
fallback