Зрителите се оказаха повече от любопитни да видят адаптацията на популярния роман "50 нюанса сиво" този уикенд. Неподходящият за детска аудитория филм дебютира в кината, събирайки 81,7 млн. долара от показа в 3646 кина в Северна Америка в рамките на три дни, разкрива дистрибуторът му Universal Pictures.
Освен рекорден резултат на Свети Валентин, "50 нюанса сиво" стана и вторият най-голям дебют за февруари след "Страстите Христови", който през 2004 г. събра 83,9 млн. долара по време на дебюта си, пише Wall Street Journal.
"50 нюанса сиво" струва 40 млн. долара и в него участват Дакота Джонсън и Джейми Дорнан. Лентата е напът да спечели 90 млн. долара за четирите почивни дни в САЩ.
Според Universal през уикенда 68% от публиката на филма в Северна Америка е била от жени, a продукцията се е радвала на силни предварителни онлайн продажби на билети.
В международния боксофис "50 нюанса сиво" събра очакваните 158,3 млн. долара от показ в 9637 места в 58 държави. Това е вторият най-голям международен дебют за Universal след този на "Бързи и яростни 6", който събра 160,3 млн. долара през първия си уикенд.
Лентата "Kingsman: Тайните служби" на режисьора Матю Вон също надмина очакванията, изкачвайки се до второто място и събирайки 35,6 млн. долара. Филмът е показан в 3204 места за три дни според Rentrak. Филмът, който представлява комиксова адаптация, се предполага, че е събрал 41 млн. долара в международния бокс офис за четиридневния период.
Анимацията за деца "Спонджбоб: Гъба на сухо" остава трета в класацията със своите 30,5 млн. долара. Това е втората ѝ седмица по кината.
В челната петица на най-гледаните филми се озова и "Американски снайперист" с над 16,4 млн. долара, а след него се нареди "Пътят на Юпитер" с 9,4 млн. долара. Номинираният за Оскар "Американски снайперист" вече пета седмица е по кината и е събрал над 300 млн. долара в Северна Америка до момента.