Gap Inc. отчете предварително печалба за четвъртото тримесечие, която надмина очакванията на анализаторите, след като конкурентите ѝ Aeropostale и Urban Outfitters също обявиха по-високи от очакваното резултати за празничния период, пише Bloomberg.
Веригите за облекло успяха да се представят добре по Коледа, период, в който ценовият фактор повлия значително на решенията на потребителите за това какво да купят, а на търговците на дребно да решат дали да намалят цените, за да могат да се конкурират.
Продажбите в САЩ по време на коледния период са нараснали с 4%. Това е най-голямото им увеличение от 2011 г. насам според Националната федерация на търговците на дребно.
Gap заяви, че през изминалото тримесечие печалбата ѝ от акция е била 73 до 74 цента. Консенсусната прогноза на анализаторите беше за 68 цента, по данни на Bloomberg.
Веригата Old Navy подкрепи резултатите на базираната в Сан Франциско компания през последните месеци, след като ниските ѝ цени и големите намаления привлякоха потребителите и ги накараха да похарчат повече на фона на колебливото икономическо възстановяване.
Продажбите в магазините, отворени най-малко от година, както и онлайн продажбите на Gap заедно са спаднали с 6% през тримесечието. Тези на Old Navy обаче отчитат 11% ръст.
Общите продажби на компанията в магазините, отворени поне от година, са нараснали с 2 на сто през четвъртото тримесечие. За сравнение през същия период година по-рано фирмата отчита ръст от 1%.
Луксозният бранд на компанията – Banana Republic, се радва на 1% увеличение на сравнимите продажби, спрямо спада от 3% година по-рано.
Базираната в Ню Йорк Aeropostale разкри, че тримесечната ѝ загуба на акция възлиза на 1 до 6 цента.Това е по-малко от предварителните очаквания на фирмата за загуба между 25 и 31 цента. Анализаторите очакваха загуба от около 28 цента.
Компанията за тийнейджърски дрехи отчита коледни продажби, които са по-високи от очакваното. Приходите ѝ за четвъртото тримесечие възлизат на 594,5 млн. долара. Те надминаха очакванията на анализаторите за 579 млн. долара. Очаква се Aeropostale да отчете пълните си резултати за четвъртото тримесечие на 12-и март.
Компанията обяви Дейвид Дик за главен финансов директор. Предо това той е бил главен финансов директор на Delia. В Aeropostale той сяда на мястото на Марк Милър, който стана главен оперативен директор.
От своя страна Urban Outfitter отчита продажби за тримесечието в размер на 1,01 млрд. долара. Очакванията на анализаторите бяха за 996,4 млн. долара. Въпреки че намаленията бяха по-големи от очакваното, продажбите в магазините, отворени най-малко от година, са се увеличили с 6% през периода, като в тях са включени и онлайн приходите.