fallback

По-скъпият франк стопи годишната печалба на Swatch с 27%

По-високата стойност на валутата понижи приходите от продажби на най-големия производител на часовници в света със 138 млн. франка

11:37 | 05.02.15 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

По-скъпият франк започна да оказва влияние върху финансовите резултати на швейцарските фирми. Печалбата на най-големия производител на часовници в света Swatch Group спадна с 27%, информира MarketWatch.

Годишната нетна печалба на компанията, под чиято шапка са моделите Omega, Longines и Tissot се стопява до 1,42 млрд. франка (1,54 млрд. долара) от 1,93 млрд. франка, колкото бе през 2013 г. Цифрата не оправда очакванията на анализаторите, които прогнозираха положителен финансов резултат в размер на 1,48 млрд. франка.

Брутните приходи от продажби, към които не се включват отстъпките към търговците на дребно, се повишават с 4,6% до 9,22 млрд. франка от 8,82 млрд. франка, оправдавайки очакванията за 9,05 млрд. франка.

Рентабилността на Swatch спадна, след като компанията увеличи разходите за маркетинг и реклама особено покрай Зимните олимпийски игри в Сочи и спонсорството на редица спортни събития. Освен това производителят на часовници разшири бутиковата си мрежа, като похарчи близо 400 млн. франка за магазин на модната улица „Банхоф“ в Цюрих.

През януари Swatch обяви, че очаква висок едноцифрен растеж през 2015 г. въпреки „силно надценения швейцарски франк“. Откакто Централната банка на Швейцария премахна тавана на валутния курс, местната валута поскъпна с 20% спрямо еврото. По този начин стойността на продажбите, генерирани от швейцарски компании, намаля.

Swatch трябва да произвежда повечето от своите часовници в Швейцария, за да се придържа към лейбъла „Произведено в Швейцария“, но сега получава по-малко франкове, когато пласира продуктите в държавите членки на еврозоната заради девалвацията на еврото.

Компанията отговори като вдигна цените на някои модели, измежду които Blancpain, Breguet и Omega, с 5 до 7% в Европа. По-високата стойност на швейцарския франк спрямо еврото и долара намали приходите от продажби на Swatch със 138 млн. франка през 2014 г.

Cъщо както и други производители на луксозни стоки, Swatch изпитва трудности в Китай. Поднебесната империя е важен пазар за швейцарското дружество, формирайки близо 40% от приходите му.

Освен това приходите от продажби в Хонконг – най-големият пазар за швейцарските часовници - може би са пострадали, тъй като редица магазини бяха затворени заради продемократичните протести през есента.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 04:35 | 10.09.22 г.
fallback