За първи път от 2006 г. насам през миналата година жаждата на германците за бира е нараснала. Спрямо година по-рано пивоварите в страната са продали с 1 млн. хетролитра, или 1% повече бира, става ясно от данните на федералната статистическа служба във Висбаден.
Като цяло за годината са били продадени 956 милиона литра бира и напитки на бирена основа. Вътрешното търсене се е увеличило с 0,4 процента, а износът - с 4,4 на сто. В тази сметка не влизат безалкохолната бира, малцовият алкохол и бира, внос от страни извън Европейския съюз.
Делът на бирените смеси, които съдържат плодови есенции, кола и други безалкохолни съставки, се свива с 2,4% спрямо 2013 г. Тези смесени напитки с общ обем от 40,1 млн. литра правят 4,3% от общите продажби на бира, става ясно от статистиката.
„От 2006 г. насам това е първият ръст на годишните продажби на бира спрямо предходната година“, поясняват статистиците. През 2006 г. ръстът е бил обусловен от топлото лято и домакинството на страната на Световното първенство по футбол. Вероятно и миналогодишното първенство в Бразилия, на което Германия отново стана шампион, е допринесло за ръста.
Сериозни продажби отчитат пивоварните компании от Бавария, чийто пазарен дял е 24,2 процента, като по този начин те изместват от лидерската позиция конкурентите си от Северен Рейн-Вестфалия, чиито пазарен дял се свива до 23,2 процента.