Акциите на най-големия в света производител на очила Luxottica се изкачиха на рекорден връх в понеделник на фона на поевтиняването на еврото.
Търгуваните в Милано книжа поскъпнаха с 4,3 на сто до 47,24 евро за брой в средата на търговията. Едно по-слабо евро прави продуктите на Luxottica, към която се числят марки като Ray Ban, много евтини извън еврозоната.
През 2013 г. концернът е осъществявал над половината от приходите си в САЩ.
Перспективата за по-нататъшни финансови инжекции от страна на ЕЦБ и нестабилната ситуация в Гърция натежаха на общата валута в началото на седмицата, като на моменти тя достигна най-ниското си ниво от 2006 г. насам.
Според експерта на Exane-Paribas Лука Солца Luxottica е сред най-големите печеливши сред италианските концерни от силния долар. Търговците се позовават и на изявления на фирмата във вестник La Stampa, според които през четвъртото тримесечие Luxottica ще извлече печалби от слабото евро.