fallback

Поръчките на храна за вкъщи и офиса се удвоиха през годината

Най-масовите поръчки у нас са на пица и китайска кухня, отчита проучване

09:46 | 23.12.14 г.

Поръчките на храна за вкъщи и офиса в България са се удвоили само за година, сочи проучване на компанията BG Menu. Между 60 и 70% от поръчките се правят в София, но интересът към този тип услуга се увеличава и в другите големи градове.

Средната стойност на поръчка за столицата за 2014 година е 34 лева, като през декември достига до 36-37 лева заради коледните партита. В същото време средната стойност на поръчките за страната е 14,5 лева. Разликата се обяснява с това, че освен “бърза храна” софиянци имат афинитет към по-висок клас ресторанти.

Най-масовите поръчки за България са на пица и китайска кухня. Фаст фууд се поръчва средно 4 пъти на месец и е категорията с най-сериозен ръст, докато висок клас храна – 2 пъти, по данни от системата на компанията.

“Пазарът се развива много бързо и интересът на потребителите е все по-голям. Основните причини за това са свързани с динамичния начин на живот в големите градове – хората са заети и нямат много свободно време, обикновено всички членове на семейството работят. Освен това търсят разнообразие. Съответно поръчката на храна е много удобно и бързо решение, което ни предлага достъп до различни варианти”, обяснява Владимир Давчев, основател на BG Menu.

Броят на хората, които поръчват храна, също се е увеличил през 2014 година (25%), като авторите на проучването отчитат 50% ръст на активните потребители за същия период.

Обикновено те са на възраст между 25 и 55 години, с постоянна работа и висока степен на заетост, технически грамотни. 8% от клиентите на компанията са чужденци. През последната година обаче ясно се отграничава и групата на търсещите изгодни оферти и намаления.

През 2014 година е отчетлива и тенденцията за увеличаване на поръчките на храна за вечеря. Променят се и предпочитанията на потребителите към определен тип кухня.

Ако допреди две години сушито е било хит в премиум сегмента, сега то е изместено от гурме бургерите. За месец компанията доставя между 8000 и 9000 от тях, като 70% от поръчките са направени от мъже, разкрива Давчев.

С все повече фенове се сдобиват и индийската и турската кухня, които държат съответно около 5% и 4% от всички поръчки за миналата година. Традиционно хит са и поръчките на торти, на които се падат около 9% от всички доставки.

Сладките изкушения са определено приоритет за дамите, като 80% процента от поръчките се правят от жени. Тортите заедно с баниците с късмети са сред хитовите поръчки в последните дни преди Коледа, заради офис партитата.

Доставчикът очаква ръстът на пазара да продължи и през 2015 година, като тенденцията ще е валидна не само за България, но и за Балканите като цяло.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 16:44 | 07.09.22 г.
fallback