Най-големият производител на алкохолни напитки в света Diageo заяви, че растежът на алкохолната индустрия в САЩ се забавя през последната година на фона на силната ценова конкуренция и на факта, че потребителите все повече се насочват към водката с необичайни вкусове, пише Wall Street Journal.
Компанията посочва, че неравномерното икономическо възстановяване в САЩ е довело до спад на продажбите в цялата индустрия и е принудило производителите на алкохол да намалят цените на продуктите си от висок клас. Diageo допълва, че нейните продажби по време на Деня на благодарността са били по-слаби от очакваното.
„Ръстът на продажбите в индустрията се забави“, коментира Лари Шварц, президент на Diageo за Северна Америка.
Северна Америка е най-големият и най-печеливш пазар на Diageo. Той носи около една трета от годишните ѝ продажби, възлизащи на 16,12 млрд. долара. Компанията твърди, че ръстът на продажбите в индустрията през последните 12 месеца е бил между 3 и 3,5%, което е забавяне с „около половин процентен пункт“ спрямо година по-рано.
Новината доведе до спад от 2,4% в цената на акциите на Diageo, които достигнаха близо двумесечно дъно. Акциите на френските производители на алкохолни напитки Pernod Ricard и Remy Cointreau, които също оперират в САЩ, също поевтиняха в сряда.
През последните години Diageo запази и дори увеличи цените на много от своите напитки в САЩ, включително на водката Smirnoff и на рома Captain Morgan, въпреки че промоциите стават особено популярни.
Компанията заяви, че е била принудена да увеличи цените през тази година, за да остане конкурентоспособна. Diageo посочва, че американските ѝ клиенти все повече харесват водката с нови вкусове, която заля пазара през последните години. Тази тенденция позволи на Diageo и на други производители на алкохол да спечелят по-голям пазарен дял за сметка на традиционните спиртни напитки.