Собственикът на магазините Zara – Industria de Diseño Textil (Inditex) отчете по-висока печалба и продажби от очакването за първите девет месеца от фискалната годината. Освен това компанията се радва на ускоряване на продажбите на облекло в навечерието на Коледа, пише Тhe Wall Street Journal.
Испанската компания за търговия на дребно обяви, че нетната ѝ печалба се увеличава до 1,69 млрд. евро между 1-ви февруари и 31-ви октомври. За сравнение година по-рано тя беше 1,69 млрд. евро.
Продажбите на Inditex пък нарастват със 7 на сто до 12,71 млрд. евро. Резултатите надхвърлят очакванията на анализаторите.
Продажбите през първите пет седмици от четвъртото тримесечие увеличават темпа си в сравнение с останалата част от годината, а онлайн продажбите и тези в магазините в местна валута нарастват с 14% между 1-ви ноември и 8-и декември.
Анализаторите приветстваха добрите резултати. Френската банка Societe Generale ги описа като „впечатляващи“, а според Bernstein те са „добро начало“ на коледния сезон. И двете компании твърдят, че акциите на Inditex вероятно ще поскъпнат в отговор на добрите новини.
Европейските търговци на дребно, включително британската Marks & Spencer, отчитат забавяне на продажбите на палта и други зимни дрехи през октомври. Причината за това е, че през този месец температурите бяха по-високи от обичайното за това време на годината.
Анализаторът на Bernstein Джейми Мериман подчертава способността на испанската компания да отговаря бързо на неблагоприятните условия, пред които е изправена, като мекото време.
През последното тримесечие печалбата на Inditex беше под натиска на отслабването на валутите в някои от най-големите пазари извън Европа. Този проблем вече не е толкова голям, макар че валутите в някои големи пазари като Русия продължават да спадат спрямо еврото през периода.
Брутният марж на Inditex се свива до 58,9%, в сравнение с 59,9% година по-рано.
През първите девет месеца от фискалната година Inditex отвори 230 магазина, а общият брой на търговските ѝ обекти стана 6 570, разположени в 88 държави на пет континента. През третото тримесечие компанията пусна онлайн магазини на Zara в Мексико и Южна Корея, благодарение на което вече има онлайн продажби в 27 страни.