Starbucks Corp. си постави за цел да удвои продажбите си на храни в САЩ през следващите пет години и да стане дестинация за вечеря с ястия и вино. Ходът показва желанието на компанията е да се превърне в нещо повече от верига кафенета, пише Wall Street Journal.
През последните няколко години Starbucks премахна думата “кафе” от своето лого и разшири предложенията си на храна извън традиционните си сладкиши за закуска.
По време на конференцията на инвеститорите ѝ в четвъртък, на която се очакваше фирмата да обяви плановете си за растеж през следващите пет години, Starbucks обяви, че иска годишните ѝ приходи от продажбата на храни в САЩ да се удвоят до повече от 4 млрд. долара до фискалната 2019 г.
През тази година Starbucks завърши програмата си за пускане на нови предложения под формата на печени храни и сандвичи. Това подпомогна ръста на продажбите ѝ. Сега компанията планира да разшири и предложенията си за обяд, за да привлече клиенти в най-слабите по отношение на продажбите часове от деня. Освен това обмисля как да разшири менюто си от храни и алкохолни напитки.
В момента компанията има 32 заведения, които разполагат с подобни предложения, но иска да увеличи техния брой през следващите пет години до повече от 2700.
Някои от заведенията на Starbucks в Чикаго, Сиатъл, Портланд и Лос Анджелис предлагат малки порции сирена, зеленчуци и пица, както и десерти, бира и вино след 16 ч.
Фокусът върху храната идва в момент, в който Starbucks и други големи ресторантьорски вериги се опитват да стимулират продажбите си в САЩ, където растежът на новите заведения е ограничен. Веригите се опитват да привлекат клиентите с интересни предложения през деня. Taco Bell тази година започна да предлага закуска, което увеличи продажбите ѝ.
Starbucks планира да ускори своите услуги чрез възможността за поръчване и плащане през мобилни устройства, което ще позволи на клиентите да направят поръчката си още преди да са влезли в заведението. Очаква се приложението да бъде пуснато в Портланд, Орегон, скоро, а през следващата година и в цялата страна.
Starbucks все още има възможности за растеж Преди четири години компанията заяви, че до края на 2015 г. ще има повече от 1500 кафенета в Китай. Очаква се тя да постигне тази цел през следващите няколко седмици и да обяви, че до 2019 г. планира заведенията ѝ в азиатската страна да станат 3000. Като цяло компанията планира да удвои заведенията си в Азия, извън Китай и Япония, до повече от 4000 през следващите пет години.