Главният изпълнителен директор на аукционната къща Christie's Стивън Мърфи се оттегля от поста си само няколко седмици след като Sotheby's обяви, че ще смени своя топ мениджър, пише Wall Street Journal.
Ходът идва на фона на растящите продажби на пазара на изкуство. Миналия месец Christie's постави рекорд за най-голям търг в историята, в рамките на който за два часа успя да продаде съвременно изкуство за 853 млн. долара.
През ноември Christie's и Sotheby's са продали изкуство на стойност 2,2 млрд. долара.
Случващото се може да вещае фундаментална промяна в начина, по който работи светът на изкуството, тъй като характерът на индустрията с търгове еволюира от клубен към корпоративен.
Мърфи, който е бивш музикален продуцент и е работил и в сферата на книгоиздаването, пое поста в Christie's през 2010 г. Той посочва оттеглянето си като решение, взето по взаимно съгласие.
„Christie's е на върха и аз съм горд с това, което постигнахме“, посочва Мърфи.
Той вероятно ще бъде наследен от Патриция Барбизе, която е председател на Christie's. Тя работи за собственика на аукционната къща Франсоа Пино от 1989 г. Първоначално заема поста главен финансов директор, а по-късно става и главен изпълнителен директор на Groupe Artemis, инвестиционната фирма на семейството на Пино.
Въпреки че Мърфи се оттегля веднага от мястото, наследничката му ще поеме задачите му в края на годината, посочва говорителят на Christie's Дженифър Фъргюсън, допълвайки, че Барбизе ще заеме поста за постоянно.
Новият главен изпълнителен директор на аукционната къща не коментира случващото се.
Роденият в Ню Йорк Мърфи твърди, че планира да остане в Лондон, където живее семейството му. Той не разкрива какви са бъдещите му планове, свързани с кариерата му. Със сигурност обаче той не се насочва към Sotheby's, която търси наследник на главния си изпълнителен директор Уилям Рупрехт.
Под ръководството на Мърфи Christie's разшири дейността си на развиващи се пазар на световния пазар на изкуството. Той стимулира експанзията в Азия, увеличи онлайн продажбите и утвърди взаимоотношенията на аукционната къща с нови колекционери на съвременно изкуство.