Най-голямата европейска компания за онлайн продажби на дребно на обувки и модни стоки Zalando заяви, че приходите ѝ за третото фискално тримесечие са се увеличили с 24% благодарение на растежа в не немскоговорящите европейски страни.
Базираната в Берлин компания, която се листна на борсата във Франкфурт на 1-ви октомври тази година, обяви, че приходите ѝ са нараснали до 501 млн. евро през третото тримесечие, в сравнение с 404 млн. долара през същия период година по-рано, пише Wall Street Journal.
Приходите на пазарите, където не се говори немски език, отбелязват ръст от 40 на сто, а тези в Германия, Швейцария и Австрия нарастват с 14%.
"Ръстът на приходите на Zalando продължава да изпреварва този на онлайн модната индустрия, която се сблъсква с тежък старт на есенно-зимния сезон заради нетипично топлото време“, твърди членът на Управителния съвет на Zalando Рубин Ритер.
Коригираната печалба на компанията преди лихвите и данъците достигна 4 млн. евро, в сравнение със загубата на 30 млн. евро година по-рано.
Маржът на печалбата достигна 0,8% спрямо загуба от 12,4% преди година.
Много анализатори очакваха слабо тримесечие, тъй като в него влизат два месеца на летни разпродажби и само един, в който стоките се предлагат предимно на целите си цени.
Топлият септември в немскоговорящите пазари на Zalando се очакваше да повлияе негативно на продажбите на компанията.
Повечето анализатори смятат, че тя ще генерира оперативна печалба до края на 2014 г.