Играчките от серията “Замръзналото кралство” са най-желаните от момиченцата за този празничен сезон и дори изместват Barbie от челното място за първи път, сочи ново проучване на американската National Retail Federation.
Около 20% от родителите планират да купят подаръци от серията “Замръзналото кралство” на своите дъщери, разкрива годишното проучване на базираната във Вашингтон организация.
Barbie, която е избрана от 17% от родителите тази година, оглавява класацията през цялата 11-годишна история на проучването, пише Bloomberg.
Играчките на Lego пък са най-честият избор на родителите за момченцата, като 14% от възрастните са посочили този отговор.
Резултатите бележат проблемите пред производителя на Barbie - Mattel Inc., чиито продукти губят популярността си пред тези на конкурентите и си печелят все повече критики за нереалистичните пропорции на телата на куклите.
Глобалните продажби на Barbie спаднаха с 21% през последното фискално тримесечие. Популярността на костюмите на “Замръзналото кралство” за Хелоуин пък доведе до още по-голямо внимание към марката, твърди Пам Гудфелоу, директор на Prosper Insights & Analytics, която е работила по проучването.
“Barbie беше любима играчка на момиченцата цяло десетилетие, но не е никаква изненада, че “Замръзналото кралство” на Disney прикова вниманието на децата”, посочва той.