Най-големият производител на безалкохолни напитки в света смята, че по-малките бутилки могат да се окажат най-добрата бизнес идея за него, пише Wall Street Journal.
Късно в сряда Coca-Cola заяви, че продажбите ѝ в САЩ на скъпо струващите пакети от едноименната ѝ напитка, включително и мини кенчета и малки бутилки, са се увеличили с 9% от началото на годината до октомври.
Продажбите на стандартните кутийки Coca-Cola и двулитрови платсмасови бутилки са се увеличили едва с 0,1% през същия период, твърдят от компанията.
Базираната в Атланта фирма насърчава продажбите на по-малки опаковки, тъй като все повече американци следят приема на калории от сладки напитки заради проблемите с наднорменото тегло и диабета. През този месец Бъркли, Калифорния, стана първият американски град, който одобри данък за напитките, съдържащи захар.
Президентът на Cоca-Cola за Северна Америка Санди Дъглас твърди, че майките предпочитат да купуват по-малки бутилки Coca-Cola за децата си. Малките разфасовки съдържат 90 калории, а големите – 140 калории.
Пускането на пазара на по-малките бутилки през последните години не помага особено за преодоляване на срива в консумацията на газирани напитки в САЩ, който се очаква да отбележи спад за десета поредна година. По думите на Дъглас малките бутилки Coca-Cola представляват между 20 и 25% от целия микс от продукти на компанията, като големите опаковки все още доминират по отношение на продажбите.
Разпространението на по-малките опаковки е част от стратегията на ръководството на Coca-Cola да предлага напитките си в повече опаковки.
Дъглас твърди, че компанията не очаква американският пазар да се промени за една нощ. Освен това фирмата не планира да изтегли нито един тип бутилки от пазара, а да предлага по-голямо разнообразие.