Нетната печалба на втория по големина производител на спортни стоки в света Adidas спада с 11% през третото тримесечие заради негативни валутни ефекти. Освен това продажбите на голф продукти продължават да се забавят, а компанията увеличава разходите за реклама, предава MarketWatch.
За периода от юли до септември положителният финансов резултат на Аdidas намалява с 11 на сто до 282 млн. евро спрямо спечелените 316 млн. евро преди година. Оперативната печалба се стопява с 12,7% до 405 млн. евро. Приходите се повишават с 6,2% до 4,12 млрд. евро от 3,9 млрд. евро.
Ръководството на Adidas отдава спада на печалбата на продължаващите колебания на валутите на развиващите се държави спрямо еврото - най-вече на руската рубла, както и на отстъпките и преструктурирането на TaylorMade-Adidas Golf. Изключвайки валутните изменения, проходите от продажби нарастват с 9 на сто.
В изявление след публикуването на отчета главният изпълнителен директор Херберт Хайнер посочва, че приспособяването на бизнеса в Русия и Общността на независимите държави и опитите за стимулиране на растежа на продажбите в САЩ ще бъдат сред основните предизвикателства.
През третото тримесечие продажбите на TaylorMade-Adidas Golf намаляват с 34%. Голф бизнесът, който страда заради стагнацията на пазара, бе една от причините за предупреждението на Adidas от август относно печалбата. Компанията продължава да преструктурира поделението.
Политическата нестабилност в Русия, която е един от най-печелившите региони за Adidas, също смъкна маржовете на концерна. От германската компания обаче уверяват, че ще постигнат целите си. За цялата 2014 г. Adidas очаква нетна печалба в размер на 650 млн. евро.
Към 17:10 часа българско време акциите на Adidas поскъпват с 5% до 59,60 евро. От началото на годината обаче те поевтиняват с 35,6%.