Въпреки че Bushmills е с почти две десетилетия по-стар бранд от конкурента си Jameson, марката изостава зад по-младия производител на алкохол на разрастващия се пазар на ирландско уиски, което само подчертава предизвикателствата, пред които се изправя новият ѝ собственик Jose Cuervo, пише Bloomberg.
Jose Cuervo, позната със своите текили, разкри във вторник, че купува Bushmills от британския гигант Diageo Plc. Новите собственици от Мексико искат да печелят от по думите им „легендарния бранд“.
За Jose Cuervo, която е собственост на френската дестилерия Pernod Ricard, няма да бъде толкова лесно да се справи с тази задача. През миналата година Jameson генерира по-големи продажби от Bushmills в САЩ благодарение на своята агресивна маркетингова кампания в социалните мрежи.
"Bushmills е доста зад Jameson, ето защо е трудно да се каже как ще бъде преодоляна тази разлика“, твърди Николас Серон, анализатор на Societe Generale SA в Лондон. „Маркетингът на Bushmills не работи по някаква причина и е много трудно да преценим защо. Diageo се опита, но се провали“.
Миналата година Jameson продаде повече от 4,45 млн. бутилки ирландско уиски. За сравнение през същия период Bushmills продаде едва 779 000, посочва компанията за проучвания IWSR.
Растежът на Jameson в САЩ е бърз. Продажбите в страната нарастват средно с 22% годишно в периода 2008-2013 г.. Това е много по-висок темп на растеж, отколкото този на другите марки уиски, влизащи в топ 10 в страната, посочва IWSR. През същия период Bushmills расте средно с по 3,8% на година. Това представяне може да обясни защо Diageo е готова да се откаже от марката.
"През годините се опитахме да генерираме растеж, но не успяхме“, коментира главният изпълнителен директор на Diageo Айвън Мендез през юли.
Притесненията за продажбите в САЩ обаче не охлаждат ентусиазма на фамилия Бекман, която притежава Cuervo.
Сделката е „най-важната“ в историята на Cuervo и ще ѝ помогне да увеличи предложенията извън сегмента с текила, твърди главният изпълнителен директор на бранда Хуан Домино Бекман. По думите му това ще укрепи бизнеса на компанията в САЩ и Великобритания.
Някои анализатори, включително Крис Уикъм от Oriel Securities, твърдят, че Bushmills ще се справя по-добре при собственик, който ѝ отделя много повече внимание, отколкото базираната в Лондон Diageo. Последната е фокусирана върху по-големите продажби на брандове като Johnnie Walker и J&B.
Въпреки че Bushmills не може да се сравнява с Jameson в САЩ, тя се представя доста добре на други места, особено в Ирландия и Русия, където продадените обеми нарастват съответно с 21% и 48% през 2013 г.