Американската компания за търговия на дребно Costco влиза на китайския пазар, но без да отваря реални магазини.
Тя обединява усилията си с китайския гигант в онлайн търговията Alibaba и ще продава продуктите си през нейния уебсайт Tmall, пише BusinessWeek.
Първите продукти, които Costco ще предложи в азиатската страна, са храни и стоки, свързани със здравето. Освен това компанията ще пусне своята марка продукти за дома – Kirkland.
Въпреки че няма реални собствени магазини в Китай, Costco има няколко в Азия. В Япония търговските ѝ обекти са общо 11, в Корея - 11, а в Тайван - 10.
Интернет дава относително лесна възможност за влизането на нов пазар. Но това не е типична стъпка за Costco като цяло. Китай ще бъде четвъртата страна, в която компанията ще приема интернет поръчки. Такива услуги тя предлага вече в Канада, Мексико и Великобритания.
Costco получава по-малко от 3 на сто от приходите си от онлайн продажби, сочат последните ѝ финансови резултати.
Tmall и Китай като цяло предлагат нещо, от което Costco се нуждае – мащаб. В момента компанията печели основно от членски такси, тъй като маржът на печалба от стоките ѝ е изключително малък.