fallback

Costco влиза в Китай, но няма да отваря магазини

Компанията за търговия на дребно ще продава продуктите си чрез местния онлайн гигант Alibaba

12:45 | 15.10.14 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Американската компания за търговия на дребно Costco влиза на китайския пазар, но без да отваря реални магазини.

Тя обединява усилията си с китайския гигант в онлайн търговията Alibaba и ще продава продуктите си през нейния уебсайт Tmall, пише BusinessWeek.

Първите продукти, които Costco ще предложи в азиатската страна, са храни и стоки, свързани със здравето. Освен това компанията ще пусне своята марка продукти за дома – Kirkland.

Въпреки че няма реални собствени магазини в Китай, Costco има няколко в Азия. В Япония търговските ѝ обекти са общо 11, в Корея - 11, а в Тайван - 10.

Интернет дава относително лесна възможност за влизането на нов пазар. Но това не е типична стъпка за Costco като цяло. Китай ще бъде четвъртата страна, в която компанията ще приема интернет поръчки. Такива услуги тя предлага вече в Канада, Мексико и Великобритания.

Costco получава по-малко от 3 на сто от приходите си от онлайн продажби, сочат последните ѝ финансови резултати.

Tmall и Китай като цяло предлагат нещо, от което Costco се нуждае – мащаб. В момента компанията печели основно от членски такси, тъй като маржът на печалба от стоките ѝ е изключително малък.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 11:09 | 05.09.22 г.
fallback